Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. november 2019

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Artikler -> Nyt på hjemmesiden

Thomas Eske Holm
Lokaliteterne vises nu på kort (Læst 2038 gange) Postet d. 02-07-08 kl. 13:36
Lokaliteterne vises nu på kort (Som annonceret på Fugleognatur-weekenden i maj (se Kalenderen) vises lokaliteterne nu med en prik på)
Foto: Thomas Eske Holm
Som annonceret på Fugleognatur-weekenden i maj (se Kalenderen) vises lokaliteterne nu med en prik på et kort, så man kan se hvor de er geografisk placeret.

Indtil videre gælder det for de ca. 98% af lokaliteterne der har koordinater. Vi arbejder på også at få givet de sidste 2% af lokaliteterne koordinater, så hav tålmodighed med dette.

Se eksempel på kortvisning her: - se linket HER

Hilsen Thomas

Administrator

Stig Madsen
#1 postet d. 02-07-08 kl. 13:51. Emne: Lokaliteterne vises nu på kort
Jeg kan nu se, at f.eks. Lyngby Lokal ligger på fortovet på Lyngby Hovedgade. Der var nu ikke dér, jeg har rapporteret fra under lokaliteten Lyngby Lokal!

Spøg til side. Et anerkendende nik herfra for det flotte arbejde. Det er en rigtig god funktion.

Jesper Lund
#2 postet d. 02-07-08 kl. 15:31. Emne: Lokaliteterne vises nu på kort
En værdifuld tilføjelse!

Helt fantastisk ville det være hvis man kunne (kan?) "gå den anden vej": ud fra kort komme til lokaliteter. Ligesom på DOFbasen, hvor man kan få vist alle lokaliteter i et givent kortudsnit.

vh Jesper

Thomas Eske Holm
#3 postet d. 02-07-08 kl. 16:08. Emne: Lokaliteterne vises nu på kort
Det kommer - og i en noget mere avanceret udgave.

kirsten nielsen
#4 postet d. 02-07-08 kl. 16:21. Emne: Lokaliteterne vises nu på kort
Tak for det, Thomas.

KirstenN

Rune Larsen
#5 postet d. 02-07-08 kl. 21:30. Emne: Lokaliteterne vises nu på kort
Hold da op - helt flot! Hvad skal vi nu brokke os over på F&N, men jeg arbejder på sagen

Denne funktion tror jeg løser for mange irriterende småproblemer med lokaliteter.

Jeg siger tak til Thomas og Co.

Mvh Rune

Berit Fredriksen
#6 postet d. 06-07-08 kl. 10:14. Emne: Lokaliteterne vises nu på kort
Hej

Det er bare godt nyt!!! For en som bevæger sig rundt i naturen som mig, fortrindsvis med cykel/på gåben og uden GPS, men med Kort og Matrikelstyrelsens papirkort som rettesnor er dette bare rigtigt godt og anvendelig.

Dog står fortsat en af mine "gamle" problemer tilbage. Jeg har tidligere spurgt i forhold til Mossø, Skanderborg, Midtjylland. Den står anført to steder:

1068 548282E, 6210571N (ZONE 32/WGS84)

1069 548364E, 6210886n (ZONE 32/WGS84)

Måske er det GPS sprog? Måske er det bare mig som ikke gennemskuer. Måske er det øst og vest - den er jo STOOOR den sø

Men jeg kommer der tit, og har nogle gange noget at rapportere, og det ville være dejligt, hvis jeg kunne gøre det med rigtig lokalitet.

mvh Berit

Berit Fredriksen
#7 postet d. 06-07-08 kl. 10:22. Emne: Lokaliteterne vises nu på kort
Hej igen

Var lige inde og kigge lokaliteter for området Gudensø/Mossø og omegn.

Odderhold og Klosterfælled står opført tre gange:

Klosterfælled

Odderholm

Odderholm-Klosterfælled.

Odderholm og Klosterfælled er i dag hovedsageligt to mindre sommerhusområder. Dejligt at de er der begge to, men den sidste kan nemt undværes. Den dækker for mig at se eksakt det samme som den første.

mvh Berit

Morten DD Hansen
#8 postet d. 06-07-08 kl. 10:25. Emne: Lokaliteterne vises nu på kort
Jow, der er helt sikkert lokaliteter, der er blevet dobbeltoprettet gennem tiden, men det er lidt et slid at splejse dem sammen igen, idet observationer så skal overføres fra den ene til den anden. Men Thomas kigger på det engang imellem.

Berit Fredriksen
#9 postet d. 06-07-08 kl. 12:14. Emne: Lokaliteterne vises nu på kort
Hej og tak for svar.

Det forstår jeg, som at jeg bare skal "vælge mig" en Mossø og en "Klosterfælled" og så bruge dem. Min tvivl omkring Mossø, gik på: Hvis jeg nu oplever noget i vestenden og kommer til at rapporterer for østenden, skaber jeg så "kuk i det"?

Men dit svar får mig til at tro, at det gør jeg ikke

Mvh Berit

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator