Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Mosser -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Petersen
Hjælp til arts bestemmelse (Læst 123 gange) Postet d. 07-04-20 kl. 20:28
Nu er jeg ikke klar over om Lav kommer ind under Mosser, men jeg ville blive glad for en bestemmelse af denne Lav (har fået fortalt at det skulle være Skjoldlav) Men der er en del at vælge mellem. Det er fundet langs med Bulbjergvej ved Bulbjerg. På forhånd tak.

Hjælp til arts bestemmelse (Nu er jeg ikke klar over om Lav kommer ind under Mosser, men jeg ville blive glad for en bestemmelse)
Steen Petersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Troels Kornfelt

Svaraktivitet:

(478)
#1 Svar postet d. 07-04-20 kl. 20:51. Emne: Hjælp til arts bestemmelse
Hej Steen!

Mosser hører til planteriget. Det gør laver ikke (Svamperiget?). De har derfor deres eget forum her på portalen. Spørg her og du vil formentlig få et svar.

Iøvrigt: din lav gror i en bund af mos, som i det mindste til dels består af Hulbladet Fedtmos/Pseudoscleropodium purum.

Troels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(408)
#2 Svar postet d. 07-04-20 kl. 21:02. Emne: Hjælp til arts bestemmelse
Ja, det er en Skjoldlav. For bestemmelse af disse, må vi have gode nærfotos af over- og underside, samt lidt om biotopen.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Odgaard
#3 Kommentar postet d. 08-04-20 kl. 10:23. Emne: Hjælp til arts bestemmelse
Troels, kunne vi måske være enige om at lade være at bestemme mosser på 7 km afstand - det kan sjældent lade sig gøre - heller ikke her. Venligt ment. Mvh Bent

Besvar | Kommentér

Troels Kornfelt
#4 Kommentar postet d. 08-04-20 kl. 15:20. Emne: Hjælp til arts bestemmelse
Capito Bent

Besvar | Kommentér

Steen Petersen
#5 Kommentar postet d. 08-04-20 kl. 20:10. Emne: Hjælp til arts bestemmelse
Så har jeg lært noget igen. Tak for det

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator