Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mogens Skov Andersen
Hvilken barkbille? (Læst 84 gange) Postet d. 08-04-20 kl. 15:51
Kan denne barkbille mon bestemmes? På Kerbtier ligner den mest noget Ernoporicus, og størrelsen på noget under 2 mm kunne for så vidt også passe. Jeg kan desværre ikke sige noget sikkert om værtstræet. Den blev fundet i går i skov ved Vester Åby på Sydfyn, og jeg blev først opmærksom på de små biller - der var to - der sad i mit net, da jeg var færdig med turen. Men den del af skoven, jeg var rundt i, var mest nåleskov, hvor jeg især undersøgte mos, men der er også forskellige løvtræer.

Hvilken barkbille? (Kan denne barkbille mon bestemmes? På Kerbtier ligner den mest noget Ernoporicus, og størrelsen på n)
Foto: Mogens Skov Andersen
Besvar | Kommentér

Mogens Skov Andersen
#1 Kommentar postet d. 08-04-20 kl. 15:53. Emne: Hvilken barkbille?
Billede 2.

Hvilken barkbille? (Billede 2.)
Besvar | Kommentér

Mogens Skov Andersen
#2 Kommentar postet d. 08-04-20 kl. 15:54. Emne: Hvilken barkbille?
Billede 3.

Hvilken barkbille? (Billede 3.)
Klik på billedet for original størrelse (769 x 598)
Besvar | Kommentér

Mogens Skov Andersen
#3 Kommentar postet d. 08-04-20 kl. 15:55. Emne: Hvilken barkbille?
Billede 4: størrelsen.

Hvilken barkbille? (Billede 4: størrelsen.)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator