Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mathilde Thastum
Små lyserøde/rosa æg på vandplanter. (Læst 249 gange) Postet d. 09-04-20 kl. 09:14
Jeg har for nyligt hentet nogle frøæg. For, at haletudserne skulle have lidt planteliv, hentede jeg lidt grønt fra den samme sø. Der er så en lille klump af de her små æg som jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvor/hvad kommer fra.

Mit get er enten snegle eller et insekt?

Æggene er hver Ca 1,5mm store og selve massen er Ca 1-2cm.

Jeg er meget nysgerrig

Små lyserøde/rosa æg på vandplanter. (Jeg har for nyligt hentet nogle frøæg. For, at haletudserne skulle have lidt planteliv, hentede jeg )
Foto: mathilde thastum
Besvar | Kommentér

Mathilde Thastum
#1 Kommentar postet d. 09-04-20 kl. 09:16. Emne: Små lyserøde/rosa æg på vandplanter.
Her er endnu et billede.

Små lyserøde/rosa æg på vandplanter. (Her er endnu et billede.

)
Mathilde Thastum har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

EMILIE GOTFREDSEN
#2 Kommentar postet d. 12-04-20 kl. 10:56. Emne: Små lyserøde/rosa æg på vandplanter.
Hej Mathilde

Kan det være salamander æg måske fra lille salamander? De har ynglesæson nu og ligger æg sådan

Har vedhæftet et billede.

Mvh. Emilie

Små lyserøde/rosa æg på vandplanter. (Hej Mathilde

Kan det være salamander æg måske fra lille salamander? De har ynglesæson nu og ligge)
EMILIE GOTFREDSEN har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#3 Kommentar postet d. 12-04-20 kl. 11:02. Emne: Små lyserøde/rosa æg på vandplanter.
Salamandre lægger æg enkeltvis, så det er udelukket. Jeg synes, det er svært at se noget konkret på billederne, men der er højst sandsynligt tale om snegleæg.

Besvar | Kommentér

EMILIE GOTFREDSEN
#4 Kommentar postet d. 12-04-20 kl. 11:04. Emne: Små lyserøde/rosa æg på vandplanter.
Hej Mathilde

Kan det være salamander æg måske fra lille salamander? De har ynglesæson nu og ligger æg sådan

Har vedhæftet et billede.

Mvh. Emilie

Små lyserøde/rosa æg på vandplanter. (Hej Mathilde

Kan det være salamander æg måske fra lille salamander? De har ynglesæson nu og ligge)
EMILIE GOTFREDSEN har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Mathilde Thastum
#5 Kommentar postet d. 12-04-20 kl. 11:26. Emne: Små lyserøde/rosa æg på vandplanter.
Jeg er ret sikker på at det ikke er salamander æg. Men tak for dit input

Her er endnu et billede. Jeg håber det er lidt bedre.

Små lyserøde/rosa æg på vandplanter. (Jeg er ret sikker på at det ikke er salamander æg. Men tak for dit input:)
Her er endnu et billede.)
Mathilde Thastum har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

EMILIE GOTFREDSEN
#6 Kommentar postet d. 13-04-20 kl. 01:11. Emne: Små lyserøde/rosa æg på vandplanter.
Ja nu kan jeg se det bedre... Ser næsten ud som der er mange små æg.

Besvar | Kommentér

Mathilde Thastum
#7 Kommentar postet d. 18-04-20 kl. 11:18. Emne: Små lyserøde/rosa æg på vandplanter.
Ja, det er mange små æg i en gelé klat.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator