Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

EMILIE GOTFREDSEN
Magnetisk sandfarvet sten med sort (Læst 180 gange) Postet d. 11-04-20 kl. 19:28
Til str. Sammenligning med mindste str. plus plus brik

Magnetisk sandfarvet sten med sort (Til str. Sammenligning med mindste str. plus plus brik)
EMILIE GOTFREDSEN har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

EMILIE GOTFREDSEN
#1 Kommentar postet d. 11-04-20 kl. 19:28. Emne: Magnetisk sandfarvet sten med sort
Billede 2

Magnetisk sandfarvet sten med sort (Billede 2)
Besvar | Kommentér

EMILIE GOTFREDSEN
#2 Kommentar postet d. 11-04-20 kl. 19:29. Emne: Magnetisk sandfarvet sten med sort
Billede 3

Magnetisk sandfarvet sten med sort (Billede 3)
Besvar | Kommentér

Jakob Sørensen

Svaraktivitet:

(12)
#3 Svar postet d. 13-04-20 kl. 23:03. Emne: Magnetisk sandfarvet sten med sort
Hej Emilie

Den rødlige farve skyldes indhold af jern. Jeg vil umiddelbart kalde den en "lerjernsten", fordi jeg synes den ser ud til at være baseret på ler eller sand. De er meget almindelige i Danmark. Det er dog ikke altid, at stenene er specielt magnetiske, men det hænder.

Dbh Jakob

Besvar | Kommentér

EMILIE GOTFREDSEN
#4 Kommentar postet d. 14-04-20 kl. 11:31. Emne: Magnetisk sandfarvet sten med sort
Hej Jakob

1000 Tak for dine gode sva. Jeg går lige ind og gir lidt mere info på visse af stenene.

Mvh. Emilie

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator