Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Stauning
Hvad er det der gror i henfalden Poppelgren? (Læst 122 gange) Postet d. 12-04-20 kl. 22:12
Hvad er det her der vokser på og i en gammel temmeligt henfalden gren af Poppel? Ang. størrelse så samenlign med visne stængler af Brændenælde i forgrunden og frisk skud af samme bagved.

DBH Ole

Hvad er det der gror i henfalden Poppelgren? (Hvad er det her der vokser på og i en gammel temmeligt henfalden gren af Poppel? Ang. størrelse så s)
Foto: © 2020 Ole Stauning
Klik på billedet for original størrelse (840 x 840)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3197)
#1 Svar postet d. 13-04-20 kl. 10:23. Emne: Hvad er det der gror i henfalden Poppelgren?
På google ligner den meget en art, Xylaria putaminum, som jeg ikke kender eller ved om er registreret i DK.

Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#2 Kommentar postet d. 13-04-20 kl. 11:09. Emne: Hvad er det der gror i henfalden Poppelgren?
Hvad så med Xylaria hypoxylon? Den er kendt fra Danmark.

Ender de der frugtlegemer (?) med at blive sorte til sidst? De kan have stået der i flere måneder…

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3197)
#3 Svar postet d. 13-04-20 kl. 11:20. Emne: Hvad er det der gror i henfalden Poppelgren?
Ja, den findes i både kønnet og ukønnet version.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#4 Kommentar postet d. 13-04-20 kl. 11:20. Emne: Hvad er det der gror i henfalden Poppelgren?
Det kan vist ikke være X. putaminum, den skulle vokse på gamle nedfaldne frugter af Oliven.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#5 Kommentar postet d. 13-04-20 kl. 11:22. Emne: Hvad er det der gror i henfalden Poppelgren?
OK, det er det samme med X. putaminum kan jeg læse mig til. Men denne her må vist bare været Grenet Stødsvamp, ikke?

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#6 Kommentar postet d. 13-04-20 kl. 11:22. Emne: Hvad er det der gror i henfalden Poppelgren?
Mit svar var på #2.

Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#7 Kommentar postet d. 13-04-20 kl. 11:38. Emne: Hvad er det der gror i henfalden Poppelgren?
Jeg obser den som Grenet Stødsvamp. Tak for hjælpen Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator