Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

EMILIE GOTFREDSEN
Min El forsvinder, nogen som ved om det er en dårlig ide at opbevare magnetiske sten indendøre? (Læst 207 gange) Postet d. 14-04-20 kl. 23:34
Jeg har fået problemer med emfang som tænder sig selv og lys går ud,altså slår fra. Siden jeg har fundet de mange magnetiske sten. Måske er det bare et tilfælde. Men er der nogen som ved om magneter, magnetisme kan påvirke el? Har også læst mig frem til at visse magnetiske sten er radioaktive...... Hvordan kan man vide/undersøge dette og kan det påvirke strømmen?

Mvh. Emilie

Besvar | Kommentér

Thorke Østergaard

Svaraktivitet:

(9)
#1 Svar postet d. 15-04-20 kl. 00:21. Emne: Min El forsvinder, nogen som ved om det er en dårlig ide at opbevare magnetiske sten indendøre?
Bare rolig, magneter kan ikke påvirke din husholdningselektricitet, de er kun "farlige" hvis de kommer helt tæt på elektronik med magnetisk lagring af data, så lad være med at sætte magneter på din PC!

Jeg har ikke hørt om, at magnetiske sten skulle være specielt radioaktive? Du kan dog finde (ganske små mængder) radioaktive stoffer i de fleste typer sten - Men det påvirker heller ikke din elektricitet (eller dit helbred).

Jeg tror det vil være bedst, hvis du får fat i en elektriker og får checket, at du ikke har "overgang" et eller andet sted i systemet, før nogen får stød eller der går ild i noget!

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

EMILIE GOTFREDSEN
#2 Kommentar postet d. 15-04-20 kl. 00:31. Emne: Min El forsvinder, nogen som ved om det er en dårlig ide at opbevare magnetiske sten indendøre?
Hej Thorke

Mange Tak for svaret. Og rigtigt godt du nævner det med magneter og elektronik. Mit barn har de her små magneter man kan bygge med dem sidder han med i hånden på ipaden nogle gange når jeg ikke lige har set han har taget dem..

Nu vil jeg sætte hans magneter væk.

Har ellers læst noget med der er også nogle sten som ikke er ydre magnetiske men har indre magnetisme som kunne påvirke visse husholdningsapp.......

Men vil helt sikkert få tjekket alt nu. Oven er også ældre..... Måske er det den.

MVH. Emilie

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator