Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. marts 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Nanna Bolvinkel
ekskrementer; lort: Hvem mon dette kan stamme fra? (Læst 397 gange) Postet d. 15-04-20 kl. 11:45
Kan det være fra en husmår? - Velmenende fortæller mig det ikke er fra katte.(lukket træskur, og kunne lidt åbent til tagplader)

Med dages mellemrum er der nu besørget tre gange næsten samme sted og meget lidt skrabene i gruset omkring.

Jeg er blevet betænkelig, da jeg ikke forstår, at pludselig ser jeg ikke ret mange af mine småfugle, som ellers plejer at tage sig godt af foderet.

Ekskrementer ligger ca 20-25 skridt fra foderplads ved thuja-hegn.

Observation er fra 6. april til 14. april. i min have på Ørbækvej, Tved 5700 Svendborg

mvh

Nanna

ekskrementer; lort: Hvem mon dette kan stamme fra? (Kan det være fra en husmår? - Velmenende fortæller mig det ikke er fra katte.(lukket træskur, og kun)
Nanna Bolvinkel har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 565)
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(6)
#1 Svar postet d. 24-04-20 kl. 11:51. Emne: ekskrementer; lort: Hvem mon dette kan stamme fra?
Umiddelbart ligner det ikke lort fra en mår.

Så ligner det mere kattelort eller hundelort.

Men, du skriver at skuret er lukket, og der kun er lidt åbent ved nogen tagplader.

Hvor langt er der fra jorden og op til adgang den vej?

Er der noget at kravle op af, springe op på?

Og ligeledes inde i skuret?

Er det bare den nøgne trævæg, og hvor højt er der op til åbningen ud til?

Og er det helt umuligt, at skuret i perioder har stået åbent?

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Nanna Bolvinkel
#2 Kommentar postet d. 26-04-20 kl. 14:23. Emne: ekskrementer; lort: Hvem mon dette kan stamme fra?
Mange tak for svar.

Efter nærmere beskuelse... har jeg fundet adgang muligt for kat og jeg tror, du har ret i, at det må være en kat. - Nu har jeg købt et vildtkamera og håber at se det med egne øjne.

Endnu engang tak!

mvh Nanna

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#3 Kommentar postet d. 26-04-20 kl. 23:04. Emne: ekskrementer; lort: Hvem mon dette kan stamme fra?
Spændende om du finder ud af det

Giv gerne besked herinde, om det lykkes

Besvar | Kommentér

Nanna Bolvinkel
#4 Kommentar postet d. 29-04-20 kl. 23:00. Emne: ekskrementer; lort: Hvem mon dette kan stamme fra?
Hej Eva

Nu har jeg fået syn for sagen. Vildtkameraet afslørede, at det er min naboens ´store´ kattekilling der besøger mit skur om natten.

Endnu engang tak fordi du gav dig tid til at svare mig.

mvh Nanna

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#5 Kommentar postet d. 30-04-20 kl. 12:27. Emne: ekskrementer; lort: Hvem mon dette kan stamme fra?
Godt det blev opklaret

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#6 Kommentar postet d. 30-04-20 kl. 12:29. Emne: ekskrementer; lort: Hvem mon dette kan stamme fra?
Tilføjelse: Katten finder det sikkert attraktivt, fordi der er lidt sand den kan skrabe i, du kunne foreslå naboen at lave et lille "udendørstoilet" til katten, bare et lille sted med sand og så håbe det vil få katten til at skide der i stedet

Besvar | Kommentér

Nanna Bolvinkel
#7 Kommentar postet d. 01-05-20 kl. 23:51. Emne: ekskrementer; lort: Hvem mon dette kan stamme fra?
Tak for dit forslag. Det vil jeg gå videre med til naboen.

Havde ikke selv tænkt denne tank.

Tak

mvh Nanna

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator