Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Larve af døgnflue (Læst 205 gange) Postet d. 21-04-20 kl. 15:10
Denne blev set d.18.4.2020 i Virksund i udkanten af mosedam. Jeg mener, det er en døgnfluelarve, og har i Galleriet endda set fotos, der ligner en hel del, nemlig af arten Brun Sødøgnflue (Cloeon simile). Men der er flere arter i slægten, som der ikke er larvebilleder af, så jeg har svært ved at finde ud af, hvordan mit dyr kan obses. Døgnflue ubest.? Cloeon sp.? Eller måske endda helt til art (lidet sandsynligt, da mit billede ikke er optimalt)?

Vh Elisabeth

Larve af døgnflue (Denne blev set d.18.4.2020 i Virksund i udkanten af mosedam. Jeg mener, det er en døgnfluelarve, og )
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1772 x 2122)
Besvar | Kommentér

Mogens Holmen
#1 Kommentar postet d. 21-04-20 kl. 21:08. Emne: Larve af døgnflue
De fem forreste led med gælleblade har så vidt jeg kan se doppelte gælleblade. Det vil så sige Cloen, men jeg har ikke et bud på, hvilken konkret art.

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 21-04-20 kl. 21:33. Emne: Larve af døgnflue
Hej Mogens,

Jamen Cloeon sp. vil da også være helt fint! Tak skal du have! Vil du sende et "svar", så tråden kan lukkes?

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Mogens Holmen

Svaraktivitet:

(244)
#3 Svar postet d. 21-04-20 kl. 23:50. Emne: Larve af døgnflue
OK

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#4 Kommentar postet d. 21-04-20 kl. 23:51. Emne: Larve af døgnflue
Tak skal du have!

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator