Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anita Frederiksen
Gylp (Læst 287 gange) Postet d. 26-04-20 kl. 19:15
Hvad er det her, det består kun af hår. Befinder sig på min svalegang ( udenfor mit soveværelse) har kun set og hørt duer.

Gylp (Hvad er det her, det består kun af hår. Befinder sig på min svalegang ( udenfor mit soveværelse) har)
Anita Frederiksen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Emilie Gotfredsen
#1 Kommentar postet d. 26-04-20 kl. 19:54. Emne: Gylp
Hej Anita

Højst sandsynligt uglegylp, ligner meget det jeg har fundet(prøv at se min tråd-bestemmelse af uglegylp)

Hvis du ligger en eller 2 af dem på et underlag eller bakke tager noget vand udover eller lader det ligge i 1,5 cm vand kort tid kan du tage handsker på og skille det forsigtigt ad. Så vil der sikkert være små knogle dele, tænder osv.... Det grå udenom(indpakningen) er hår fra byttet ex. mus,muldvarp...mm.

På denne mådekan du måske finde frem til hvem ejermanden er? Visse rovfugle laver også gylp dog uden eller med meget få knoglerester.

Mvh. Emilie

Besvar | Kommentér

Emilie Gotfredsen
#2 Kommentar postet d. 26-04-20 kl. 20:26. Emne: Gylp
Det virker som om du allerede nu kan se små knogler og berester der stikker ud på nogle af dem. Men prøv det jeg nævnte, er ret sjovt og knap så ulækkert som der kan lyde. Alt er tørt og helt rent uden noget kød eller ngt.

Besvar | Kommentér

Emilie Gotfredsen
#3 Kommentar postet d. 26-04-20 kl. 20:27. Emne: Gylp
*rettelse:benrester

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator