Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

margrete østergaard
Trilobit ? (Læst 226 gange) Postet d. 27-04-20 kl. 09:18
Hej

En ven fandt dette aftryk, men kan desværre ikke huske, om det var ved strand lige syd for Aarhus eller ved Limfjorden ved Oddesund. Det er ærgerligt, for det gør sikkert en væsentlig forskel ved bestemmelse.

Hvad er dette? Kan I hjælpe med det? Er det et fossil? Kunne det være aftryk af en trilobit?

Men findes der overhovedet trilobitfund ved Limfjorden? Er det ikke det forkerte sted/ den forkerte periodiske geologiske periode ved Limfjorden ?

På forhånd tak for hjælpen !

Mvh Margrete

Trilobit ? (Hej
En ven fandt dette aftryk, men kan desværre ikke huske, om det var ved strand lige syd for Aarh)
margrete østergaard har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jakob Sørensen

Svaraktivitet:

(12)
#1 Svar postet d. 28-04-20 kl. 00:20. Emne: Trilobit ?
Hej Margrete

Jeg synes ikke det ligner en trilobit, og jeg tror nærmere det blot er en lille sjov foldning/figur i flinten. Flint kan have mange finurlige former. Men lad gerne tråden stå åben, så nogle fossileksperter kan komme på bag banen. Jeg har mest forstand på sten og mineraler.

Dbh Jakob

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator