Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Line Krogh Jensen
Hvad dælen er det?? (Læst 302 gange) Postet d. 05-05-20 kl. 22:51
Hej,

Jeg fandt denne sten ude på marken i dag. Når det ligger gemt i en flintesten, hvor gammelt et det så? Det ligner noget træ eller knogle.

Er det bare noget man beholder eller vil noget finde det interessant at kigge på? Det er fundet på en mark lidt udenfor Aalborg, nær skov.

Line

Hvad dælen er det?? (Hej,

Jeg fandt denne sten ude på marken i dag. Når det ligger gemt i en flintesten, hvor gammelt )
Line Krogh Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

kirsten nielsen
#1 Kommentar postet d. 05-05-20 kl. 23:06. Emne: Hvad dælen er det??
Hej Line.

Dit billede er for uskarpt. Måske kan du få et svar, hvis du kommer med et skarpt billede.

Du kan lægge billeder og ord ind ved at trykke på "kommentér".

KirstenN

Besvar | Kommentér

Line Krogh Jensen
#2 Kommentar postet d. 06-05-20 kl. 08:27. Emne: Hvad dælen er det??
Det er lidt svært at tage et billede af. Håber det er mere tydeligt her.

Hvad dælen er det?? (Det er lidt svært at tage et billede af. Håber det er mere tydeligt her.)
Line Krogh Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen

Svaraktivitet:

(11)
#3 Svar postet d. 06-05-20 kl. 11:00. Emne: Hvad dælen er det??
Hej Line. Velkommen til Fugle og Natur. Jeg syns dit fund ser spændende ud. Mit gæt er, at der er tale om en pig af et søpindsvin. Se evt. - se linket HER

Kridttiden er en periode, hvor der blev aflejret meget flint. Man siger at den fandtes 144 til 65 millioner år før nu (Kilde: Palle Gravesen: Værd at vide om forsteninger)

Mvh Lis

Besvar | Kommentér

Jan Mørch

Svaraktivitet:

(125)
#4 Svar postet d. 06-05-20 kl. 15:44. Emne: Hvad dælen er det??
Enig.

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen
#5 Kommentar postet d. 06-05-20 kl. 21:33. Emne: Hvad dælen er det??
Billedet er ok. Selvfølgelig svært at få det skarpt, når motivet forsvinder ind i stenen

Ikke noget nyt at tilføje.

KirstenN

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator