Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Daniel Jørgensen
Hvad er det og kan man få mere frem? (Læst 249 gange) Postet d. 09-05-20 kl. 22:44
Fundet på strand

Hvad er det og kan man få mere frem? (Fundet på strand)
Daniel Jørgensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Daniel Jørgensen
#1 Kommentar postet d. 09-05-20 kl. 22:47. Emne: Hvad er det og kan man få mere frem?
.

Hvad er det og kan man få mere frem? (.
)
Foto: .
Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen

Svaraktivitet:

(11)
#2 Svar postet d. 10-05-20 kl. 08:39. Emne: Hvad er det og kan man få mere frem?
Mit gæt er at det er en koral - se linket HER

Jeg syns ikke jeg kan se om stenen fossilet ligger i er kalksten eller flintesten. Hvis det er i kalksten kan du måske banke fossilet ud, men umiddelbart syns jeg det er fint, som det er. Mvh Lis

Besvar | Kommentér

Jan Mørch

Svaraktivitet:

(125)
#3 Svar postet d. 10-05-20 kl. 10:51. Emne: Hvad er det og kan man få mere frem?
Enig med Lis.

Det er en Enkeltkoral.

Og jeg ville ikke "banke" den ud.

Den er fin som den er.

Besvar | Kommentér

Daniel Jørgensen
#4 Kommentar postet d. 10-05-20 kl. 18:32. Emne: Hvad er det og kan man få mere frem?
Det er ikke flintesten, det er jeg sikker på.

Den er fin som den er og banke ud var ikke tanken. Jeg tænkte på om man kunne slibe det som ser ud til at ligge lige under overfladen tydeligere frem?

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen

Svaraktivitet:

(25)
#5 Svar postet d. 10-05-20 kl. 22:53. Emne: Hvad er det og kan man få mere frem?
Hej Daniel.

Det er ikke til at svare på, om det er muligt. Du må prøve dig forsigtigt frem.

Jeg fik engang, til min store overraskelse, slebet flint af bunden af et søpindsvin, så strukturerne blev tydelige.

God fornøjelse og held og lykke.

KirstenN

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator