Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Drozd Lund
Hvilken Jordtunge? (Læst 547 gange) Postet d. 07-07-08 kl. 21:06
Fotograferet i Holmegårds Mose 6/7 ude i hængesækken, se evt: - se linket HER

mvh Steen

Hvilken Jordtunge? (Fotograferet i Holmegårds Mose 6/7 ude i hængesækken, se evt: http://www.fugleognatur.dk/forum/show_)
Foto: Steen Drozd Lund
Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#1 postet d. 11-07-08 kl. 10:42. Emne: Hvilken Jordtunge?
Hej Steen

Hvem var den naturvejleder der bestemte dit første fund, har du evt en (email) adresse på ham /hende.

Svar venligst på "hovedtråden" - se linket HER;

Jeg tror på din angivelse, på grund af den glatte, ikke slimede, overflade, men strengt taget er det ret umuligt at sætte navn på disse jordtunger (måske kan enkelte, meget erfarne gøre de i nogle tilfælde, men netop fordi de er meget erfarne, ville de ikke sætte navn på dem uden mikroskopi ,

Et andet spørgsmål, som også er rettet til Rune og andre der kommer i mosen og som har lagt mærke til jordtunger, hvor udbredt er den? - jeg er kun interesseret i rapporter, der lige som din og Runes, har glat, tør overflade (og selv da er det næppe helt sikkert), men jeg spørger for at få en fornemmelse af udbredelsen.

mvh

Torbjørn

Kommentér

Steen Drozd Lund
#2 postet d. 11-07-08 kl. 11:03. Emne: Hvilken Jordtunge?
Hej Torbjørn.

Jeg har kun set jordtungen denne ene gang og kun på et meget begrænset område. Rune og Jimmy ved sikkert en hel del mere om dens udbredelse!

Ang. dit første spørgsmål sender jeg dig en mail.

mvh Steen

Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#3 postet d. 11-07-08 kl. 11:28. Emne: Hvilken Jordtunge?
hej Steen

Forsøgte at svare privat, men kom ikke igennem. Tak for oplysningerne, da Thomas Læssøe har været indblandet, så er jeg helt tryg ved at dit foto også forestiller G. glabrum!

mvh

Torbjørn

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator