Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Garsdal Hansen
Unge sortstrubede bynkefugle? (Læst 420 gange) Postet d. 10-05-20 kl. 18:49
Jeg så disse fugle d. 5.4. i år ved Rødhus Ferieby. De var sammen med en Sortstrubet Bynkefugl han, så jeg troede at det var hunner - men jeg kan nu se, at det ikke er voksne hunner. Hvad så? Jeg lægger billeder op af de to ubestemte fugle, og et af hannen de var sammen med.

Ole

Unge sortstrubede bynkefugle? (Jeg så disse fugle d. 5.4. i år ved Rødhus Ferieby. De var sammen med en Sortstrubet Bynkefugl han, )
Foto: Ole Garsdal Hansen
Klik på billedet for original størrelse (799 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#1 Kommentar postet d. 10-05-20 kl. 18:50. Emne: Unge sortstrubede bynkefugle?
Hermed den anden ubestemte fugl.

Ole

Unge sortstrubede bynkefugle? (Hermed den anden ubestemte fugl.
Ole)
Klik på billedet for original størrelse (644 x 482)
Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#2 Kommentar postet d. 10-05-20 kl. 18:52. Emne: Unge sortstrubede bynkefugle?
Hermed den han de var sammen med.

Ole

Unge sortstrubede bynkefugle? (Hermed den han de var sammen med.
Ole)
Klik på billedet for original størrelse (799 x 600)
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2184)
#3 Svar postet d. 10-05-20 kl. 19:14. Emne: Unge sortstrubede bynkefugle?
Jamen, det er da voksne hunner begge to, ungfugle er mere stribede og det er betydeligt senere.

Hilsen Palle

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#4 Svar postet d. 10-05-20 kl. 19:44. Emne: Unge sortstrubede bynkefugle?
Ja, de er lige efter bogen Ole I den sammenhæng kunne det være på sin plads at spørge, hvilken fuglebog, du bruger?

Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#5 Kommentar postet d. 10-05-20 kl. 19:52. Emne: Unge sortstrubede bynkefugle?
Det er klart, at det ikke kan være årets unger, men det kan vel være sidste års kuld. Jeg så i dag en anden bynkefugl sammen med en Sortstrubet Bynkefugl han, som jeg antager er en hun - den ligner da også hunnen i min fuglebog en del (Nordeuropas Fugle, Lars Geil), men ikke de to fugle jeg spørger til. Jeg har også tidligere i år fået ID på en Sortstrubet Bynkefugl, hun her på forum. Den lægger jeg også op, men først den der i dag bogstaveligt talt var på gren med en han.

Ole

Unge sortstrubede bynkefugle? (Det er klart, at det ikke kan være årets unger, men det kan vel være sidste års kuld. Jeg så i dag e)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#6 Kommentar postet d. 10-05-20 kl. 19:57. Emne: Unge sortstrubede bynkefugle?
Her så den fugl jeg tidligere i år fik bestemt som Sortstrubeet Bynkefugl, hun her på forum. Jeg synes at den adskiller sig fra de to jeg søger ID på.

Ole

Unge sortstrubede bynkefugle? (Her så den fugl jeg tidligere i år fik bestemt som Sortstrubeet Bynkefugl, hun her på forum. Jeg syn)
Klik på billedet for original størrelse (752 x 600)
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2184)
#7 Svar postet d. 10-05-20 kl. 20:37. Emne: Unge sortstrubede bynkefugle?
De er med garanti ikke fotograferet på samme datoer, dermed forskellig sidtage på fjerene. Bynkefugle skifter fjerdragt sensommer (aug/sep) derefter slides fjerenderne af og hannerne får den smukke rødbrune farve på bug/bryst og det næsten sorte hoved, herefter går det som alle andre småfugle, de bliver slidte og mere ensfarvede at se på, til næste sensommer hvor det starter forfra.

derfor de forskellige dragter på dine hunner.

Hilsen Palle

Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#8 Kommentar postet d. 10-05-20 kl. 21:05. Emne: Unge sortstrubede bynkefugle?
Hej Palle

Alle billederne er ikke samme dato. De første tre jeg lagde op var alle fra 5.4. Den hun jeg havde fået ID på fra forum var fra 27.4, og endeligt var der dagens hun.

Det der undre mig er at på den første to billeder er der et næsten ensfarvet grå-sort hoved, der ikke er på de senere.

Ole

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4047)
#9 Svar postet d. 10-05-20 kl. 21:17. Emne: Unge sortstrubede bynkefugle?
Der er en vis variation i fjerdragten på fugle af samme køn, alder og art, yderligere kan lysets beskaffenhed og fuglens stilling så være med til at forstærke disse forskelle.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator