Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Poulsen
Gransanger ?? (Læst 377 gange) Postet d. 10-05-20 kl. 22:36
Hej.

Min første indskydelse var en Gransanger, men synes vingerne er lidt lange, er der nogen, som kan hjælpe.

Jeg beklager vinklen på billedet, men den var lige over mig.

Billedet er fra i dag 10.-05. og taget ved Gyldensten.

Hilsen Bent.

Gransanger ?? (Hej.

Min første indskydelse var en Gransanger, men synes vingerne er lidt lange, er der nogen, so)
Bent Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 537)
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#1 Svar postet d. 10-05-20 kl. 23:13. Emne: Gransanger ??
Tror mere på havesanger, der har fået noget grønstik, men det er ikke det bedste billede at give et sikker ID på.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#2 Kommentar postet d. 10-05-20 kl. 23:49. Emne: Gransanger ??
Tak Niels, for dit bud, som du sikkert har ret i, men jeg lader den lige står lidt, for at se om der er andre, der byder ind.

Desværre har jeg ikke bedre billeder.

Hilsen Bent.

Besvar | Kommentér

Philip Elbek
#3 Kommentar postet d. 11-05-20 kl. 20:00. Emne: Gransanger ??
Jeg synes det ligner en løvsanger. Lys underside, langstrakt jizz, umiddelbart lang svingfjerprojektion (dog gør vinklen at det ikke er helt let). Den eneste anden mulighed er gransanger som du selv foreslår

Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#4 Kommentar postet d. 12-05-20 kl. 00:00. Emne: Gransanger ??
Hej Philip.

Tak for dit svar. Jeg ved godt, at billedet ikke er godt at bestemme efter. Ser om der kommer flere bud i morgen, ellers

sætter vi et spørgsmålstegn ved den.

Hilsen Bent.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4047)
#5 Svar postet d. 12-05-20 kl. 16:21. Emne: Gransanger ??
Vinklen og farverne gør det svært, men jeg mener også, det er en Løvsanger.

Når Niels siger Havesanger, er det nok fordi næbbet syner ret kraftigt, men det er på grund af vinklen. Jeg er ret overbevist om, at en Havesangers næb ville være endnu bredere set nedefra. Benene virker også noget spinkle til Havesanger.

- se linket HER

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#6 Svar postet d. 12-05-20 kl. 16:54. Emne: Gransanger ??
Hmm,- tror nu stadig mest på havesanger. Det med det lidt udstående øje og ret bastandte indtryk generelt, plus at det kun er det yderste af næbbet,som virker ret kraftigt, der er synligt (virker som om den synger, så måske sangen kan genkendes i linket længere nede) siger stadig havesanger for mig. Har prøvet at finde en havesanger set i den vinkel og det nærmeste, jeg kom, er dette youtubeindslag - havesangeren er ca. 80 % inde, og den optræder et par gange hurtigt i nogenlunde samme vinkel med hovedet

- se linket HER

Jeg synes, det ligner fuglen her ret godt.

Løvsanger skulle vel også vise en forskel mellem hvid bug og gulligt bryst som set på utallige uploads her på det seneste.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4047)
#7 Svar postet d. 12-05-20 kl. 17:03. Emne: Gransanger ??
Gulgrønstikket er så kraftigt, at det totalt overdøver enhver farveforskel, men jeg synes godt man kan se en grænse til et lidt mørkere bryst, lige der hvor det gule normalt begynder hos Løvsanger.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#8 Kommentar postet d. 12-05-20 kl. 20:04. Emne: Gransanger ??
Hej

Tak - Niels og Henrik - for jeres bud. Med det dårlige billede, kommer vi det nok ikke nærmere, end at det er en Løv- eller Havesanger. Med hensyn til sangen, så kan jeg desværre ikke høre fuglesang, kun gæs, ravne og lignende går fint igennem. Det er jo selvfølgelig ærgerligt, når nu man elsker at se på fugle, men dog til at leve med.

Hilsen og tak

Bent.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4047)
#9 Svar postet d. 12-05-20 kl. 20:09. Emne: Gransanger ??
En Havesanger er ellers svær at overhøre, den har en meget energisk, kraftig og relativt dyb sang, men denne her lød jo nok helt anderledes

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator