Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
14. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Oliver Zeeberg Nielsen
Løvsanger? (Læst 232 gange) Postet d. 10-05-20 kl. 22:46
Den forekommer mig en smule for "farvet" til at være en løvsanger, men jeg er ikke så stærk i sangere.

Set på Kalvebod Fælled.

Løvsanger? (Den forekommer mig en smule for "farvet" til at være en løvsanger, men jeg er ikke så stærk i sanger)
Oliver Zeeberg Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#1 Svar postet d. 10-05-20 kl. 23:15. Emne: Løvsanger?
Snarere gulbug ud fra frimærket her

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6311)
#2 Svar postet d. 11-05-20 kl. 09:28. Emne: Løvsanger?
Snarere Gransanger?

Tror Niels er blevet narret af det lyse på vingen (som han nok har tolket som Gulbugens vingepanel), som nok bare er lidt uskarp vegetation, for det går ikke op på tertiærene, hvilket det bør gøre hos Gulbug.

Ansigtet passer ikke med Gulbug (som ikke har mørkt under øjet, og kun meget lidt - hvis noget - lyst bag øjet), næbbet burde være lysere ved basis og på overnæbbets kanter, længere og kraftigere.

Hovedprofilen er også mere Phylloscopuslignende, ligesom vingerne er alt for korte til Gulbug.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6311)
#3 Svar postet d. 11-05-20 kl. 09:31. Emne: Løvsanger?
Vil dog ikke udelukke din første indskydelse, Løvsanger, men måske skal du hvad andre måtte have at sige

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#4 Svar postet d. 11-05-20 kl. 10:08. Emne: Løvsanger?
Det var netop det tilsyneladende lyse vingepanel (kan godt se nu, at det sikkert er noget vegetation der er inde foran fuglen),der fik mig til at sige gulbug i går, selvom hovedet ikke rigtig passer. Ku´ du ikke prøve at uploade billedet i en større version - og meget gerne flere, hvis der er, så vi kan få vi kan få afgjort, om det er gran- eller løvsanger?

Besvar | Kommentér

Oliver Zeeberg Nielsen
#5 Kommentar postet d. 11-05-20 kl. 10:59. Emne: Løvsanger?
Her er den lidt større. Jeg fik ikke andre billeder af den desværre.

Men gulbug er altså udelukket?

Løvsanger? (Her er den lidt større. Jeg fik ikke andre billeder af den desværre. 
Men gulbug er altså udelukket)
Oliver Zeeberg Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (763 x 600)
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#6 Svar postet d. 11-05-20 kl. 11:46. Emne: Løvsanger?
Det er meget bedre i den størrelse - nu kan man (jeg) se de tynde, mørke ben og korte vinger, så ja, vi må vist omdøbe den til det Peter foreslog først: En gransanger

Hvad der skaber de lyse felter på vingen, måstå hen i det uvisse.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator