Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Lund
Små fugle i solbærbusken (Læst 342 gange) Postet d. 12-05-20 kl. 20:56
To små sangere, formoder jeg, havde vældig travlt med at pille i solbærbusken. Billederne er taget gennem en snavset rude, så de kunne desværre ikke blive bedre.

Kan det alligevel ses, hvad det er for nogle? Selv synes jeg, de ret meget ligner Gærdesangere, men jeg kan ikke kende forskel på den slags.

Inger

Små fugle i solbærbusken (To små sangere, formoder jeg, havde vældig travlt med at pille i solbærbusken. Billederne er taget g)
Inger Lund har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 566)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4047)
#1 Svar postet d. 12-05-20 kl. 21:28. Emne: Små fugle i solbærbusken
Jo, Gærdesanger er korrekt.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2184)
#2 Svar postet d. 12-05-20 kl. 21:30. Emne: Små fugle i solbærbusken
Hvid strube, mørkt øre, grå ryg. mørkt øje,mørke ben = gærdesanger.

i modsætning til f eks tornsanger som mange forveksler den med. Der har rustfarvede vinger rosa bryst , lyst rustfarvet øje og lyse ben.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#3 Kommentar postet d. 12-05-20 kl. 23:29. Emne: Små fugle i solbærbusken
Hold da op hvor dejligt at ramme rigtigt i første forsøg. Jeg vidste slet ikke, at de var i min have, men nu må jeg så lære deres lyd at kende.

Tak begge to.

Inger

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4047)
#4 Svar postet d. 13-05-20 kl. 00:12. Emne: Små fugle i solbærbusken
Selvfølgelig skal du også lære dens sang, ikke noget med at hoppe over hvor gærdet er lavest

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#5 Kommentar postet d. 13-05-20 kl. 00:17. Emne: Små fugle i solbærbusken
Mange tak, det var et godt link. Ja, vi har rigtig mange fugle i og omkring haven, og jeg står tit derude og ærgrer mig over, at jeg ikke kender alle stemmerne. Men lige denneher synes jeg faktisk ikke, jeg har hørt. Nu vil jeg dog lytte med endnu større opmærksomhed, hvis ikke stæreungerne overdøver det hele. De råber højt lige nu

Tak igen.

Inger

Besvar | Kommentér

Karl Schlichter

Svaraktivitet:

(55)
#6 Svar postet d. 13-05-20 kl. 10:18. Emne: Små fugle i solbærbusken
Hej Inger

Gærdesangeren synger i rigtigt mange haver. Ud over at høre sangen i det link, så skal du forestille dig et stakit eller en rist, som du med en pind kører henover tremmerne. Det er sådan, at gærdesangens sang lyder.

God fornøjelse

Karl Schlichter

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#7 Kommentar postet d. 13-05-20 kl. 10:28. Emne: Små fugle i solbærbusken
Hej Karl

Tak for supplementet. Den beskrivelse må jeg kunne huske. Jeg har nogle få beskrivelser, som min mor lærte mig, da jeg var barn for vildt mange år siden. Dem husker jeg stadig og videregiver til børnebørn. Og de passer! Jeg gætter på, at gærdesangerreglen er i samme kategori, så jeg vil vide det, når jeg hører den.

Inger

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator