Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ivan Bogner

Ny på F&N
Skop og stativ (Læst 143 gange) Postet d. 15-05-20 kl. 15:03
Er der nogen der har forslag til køb af skop og stativ.

Max 15000 kr. Der er ikke råd til Swarovski.

Er Vortex ok ?

Er kuglehoved at foretrække, det er mest dyr på marken der skal ses, men gerne lidt rovfugle i luften.

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#1 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 11:34. Emne: Skop og stativ
Hej Ivan. Velkommen til. Jeg kan ikke svare "autoritativt" på så meget af det du spørger om; men jeg har en holdning til det med stativhovedet: Køb et (evt. oliedæmpet) videohovede / pan/tilt hovede.

Mine skoper er nogle jeg har købt for også at kunne bruge dem til astronomi, nogle af dem kan forsynes med binokulartubus, det er jeg også stor tilhænger af.

Af stativer har jeg lidt forskelligt men det eneste jeg tør sige god for er mit gamle Manfrotto 055V (som er forsynet med et med Manfrotto 701RC2 pan/tilt hovede). Der er kommet meget nyt siden dengang jeg købte det.

Jeg har dog også et billigt stålstativ som jeg synes er et fund til prisen. Det stammer fra sådan et sæt: - se linket HER hvor kikkerten ikke er meget bevendt, så jeg købte det kun for at få det robuste stativ.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#2 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 11:58. Emne: Skop og stativ
Efterhånden gammelt billede af stålstativ, billig refraktor og binotubus i felten. Mig med min bror Ivan (!).

Skop og stativ (Efterhånden gammelt billede af stålstativ, billig refraktor og binotubus i felten. Mig med min bror )
Foto: © 2010 Lise Stauning
Klik på billedet for original størrelse (1120 x 840)
Besvar | Kommentér

Finn Jessen
#3 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 12:33. Emne: Skop og stativ
Hej Ivan.

Jeg har et Manfrotto 055XPR0B stativ med ert 128RC videohoved, til salg under køb og salg. Det er et godt kraftigt stativ og er som nyt.

Mvh. Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator