Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 75 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75

Næste side | >>

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Det forsømte Forår når at starte Forfra (Læst 5445 gange) Postet d. 16-05-20 kl. 16:25
således, at vi måske kan smide vintertøjet. Og de næste par dage får vi lidt vand fra oven. Ligeså stærkt tiltrængt som varme...tørke, tørke ulideligt...

Desuden tiltrængt, at Claus får fred og ro til fuglekiggeri. Han har udført en fremragende LedendeTrådholderpræstation til UG med Kryds og slange.... - her link til Claus´ tråd

- se linket HER

Den karakter får afløseren ikke ! Han havde nået pensionsalderen...troede han, men da Forretningsudvalget ikke havde modtaget en eneste ansøgning til det ledige embede, pålagde Ældsterådet ham et vikariat af kortere eller længere varighed. Og det har han hændervridende accepteret.

-------

Katte er og har været populære indslag, så for første gang vil forsidebilledet vise Kattefødder .

De er helt friske -observeret her i dag , 16. maj, kl 12,14 -med en afstand fra stolen ved computeren til Kattefødderne på Heden i Øksedal på ikke færre end 367 -skriver trehundrede og sekstisyv meter har kommende Ledende Trådholder sikkert aller korteste vej i Danmark til de efterhånden ganske sjældne Kattefødder/Kattepoter. Ikke for at prale -slet, slet ikke,- blot en konstatering

Hvor længe skal Det forsømte ForfraForår køre ?? Sidste år fandt jeg den første Vokshat -den meget sjældne Konrads Vokshat den 17.-6. ved Klitgård, Nibe.

Tør jeg skrive, at tråden kører til første Vokshat ?? JOW, sådan må det være..... sådan bliver det !

Igen en opfordring til alle luskere derude: Kom med på Forfravognen - den faste stok modtager jer hjerteligt, hvad enten det er et lille pip eller en skylle...eller flere...

(Skyllen er opkaldt efter en Hr Gerner fra Kjøge -han er ekspert på feltet... )

Skulle der sidder nogen fra Grønland og Færøerne ville det være vildt at høre derfra.

Kartoflerne er skudt igennem sandjorden i Øksedal. Disse er også populære i trådene. Hvem kommer med de første FRIlandskartofler ??

Selvom det er og altid har været en karplantetråd startede det for mange år siden med, -at vi tog det hele med ....så fluer, fisk / alt godt fra havet, svampe, fugle, træer- skove -ja, alt derudefra også Bagerier og lækkert bagebrød... hele molevitten.Beretninger fra naturskønne områder, herunder Øksedal.... , Brede , Kjøges Torv, . Så er der noget for enhver...

Prale er et fast indslag, mild mobberi ...pikanterier..

-ja memoirer, excursionsberetninger, musik, fra gamle dage...konkurrencer, bl.a. den populære jagt på den Runde, ListeR. Alle deltagere samles i ListeE.....

-------

...hov !!!!!! der skulle bare ha´ stået: Nu starter en ny Forfratråd.......

-det blev utilsigtet lidt mere, men....

HOP med på Forfravognen !!

-------

God jagt derude - vi glæder os til at se, hvad den kommende tid vil bringe..... også af Kattefødder.... ligesom Trævlekrone (årets Urt bliver spændende) Sene Kobjældeobservationer og Pilfingre gi´r osse en vis status. Ligeså Aarsførster og Aarssidster.... i trådene.

Forfratrådene: 11 et halvt års uafbrudt champagnegalop !!!

(Opmærksomme seere vil se en trist udstyrsændring... mere om det senere..... )

Det forsømte Forår når at starte Forfra (således, at vi måske kan smide vintertøjet. Og de næste par dage får vi lidt vand fra oven. Ligeså s)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 502)
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 16:26. Emne: Det forsømte Forår når at starte Forfra
En glæde igen at finde dem

Det forsømte Forår når at starte Forfra (En glæde igen at finde dem
:-))
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Kommentér

Finn M. Hansen
#2 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 16:51. Emne: Det forsømte Forår når at starte Forfra
Jeg vil straks istemme dine rosende ord om Claus´ fornemme arbejde, som Ledende trådholder, - til sidst måske Lidende trådholder.

Nu er tråden så igen kommet i hænderne på vores erfarne, "altidtiltjeneste-seniortrådholder", hvad skulle vi dog gøre uden Per.

- de lave maj-temperaturer er skidt for folk, fæ, kryb og kravl, - bierne sidder uvirksomme hen og er nemme at få på kornet.

Det forsømte Forår når at starte Forfra (Jeg vil straks istemme dine rosende ord om Claus´ fornemme arbejde, som Ledende trådholder, - til si)
Foto: endnu ikke navngivet
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Kommentér

Jens Christian Schou
#3 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 17:05. Emne: Det forsømte Forår når at starte Forfra
Der loves vist nok en tør sommer Per - så trådskifte behøver vi næppe at tænke på de første par måneder

Jeg kvitterer med en seksbenet Vibe til Claus for flot arbejde.

Det forsømte Forår når at starte Forfra (Der loves vist nok en tør sommer Per - så trådskifte behøver vi næppe at tænke på de første par måne)
Jens Christian Schou har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 17:18. Emne: Det forsømte Forår når at starte Forfra
Helt enig med Finn

Jeg jo opvokset på landet og kender derfor talemåden "maj måneds kulde giver laderne fulde", men som haveejer med et beskedent landbrug, kan det også blive for koldt, og det er trals at se æble- og jordbærblomster og kartoffeltoppe skadet efter nattefrosten forleden.

Når Per taler om de første kartofler, mener han vel knoldene, for det er da længe siden, at jeg i tråden viste de første toppe, der stak frem. De er ganske vist gået noget i stå og altså blevet frostskadet, men nogle af dem er da også blevet hyppet Det er for koldt og blæsende til at gå ud og dokufotografere, men her er et termofoto taget for 10 min siden

Det forsømte Forår når at starte Forfra (Helt enig med Finn 
Jeg jo opvokset på landet og kender derfor talemåden "maj måneds kulde giver la)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (904 x 600)
Kommentér

Jens Christian Schou
#5 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 17:24. Emne: Det forsømte Forår når at starte Forfra
Nu er Pers jord jo gammel hedejord, så derfor er det helt naturligt, at han ikke kan hamle op med avlen på fede sjællandske jorder.

Her fra de første år derude

Det forsømte Forår når at starte Forfra (Nu er Pers jord jo gammel hedejord, så derfor er det helt naturligt, at han ikke kan hamle op med av)
Jens Christian Schou har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 560)
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 17:59. Emne: Det forsømte Forår når at starte Forfra
Det var en hård start for mig at fravriste naturen sit vildnis. Jeg rydded marken for stene engang, og med min hakke, min skovl og min spade brød jeg hedens al for år for år at gøre mere af min jord dyrkbar. Dengang så jeg den rå natur som noget djævelskab, som det var min kristenpligt at bekæmpe og kultivere.

- da væltede kartoflerne op .... senere blev jeg omvendt af en Hr. Rostrup....

Det forsømte Forår når at starte Forfra (Det var en hård start for mig at fravriste naturen sit vildnis. Jeg  rydded marken for stene engang,)
Klik på billedet for original størrelse (888 x 666)
Kommentér

Anne Messmann
#7 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 18:11. Emne: Det forsømte Forår når at starte Forfra
Stor tak til Claus for den flyvende og flotte tråd - og velkommen til Per

I det stormende og regnfulde ´efterårsvejr´ blev Felix i sengen det meste af dagen...

Det forsømte Forår når at starte Forfra (Stor tak til Claus for den flyvende og flotte tråd	(y) - og velkommen til Per:)

I det stormende o)
Anne Messmann har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Kommentér

Anne Messmann
#8 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 18:13. Emne: Det forsømte Forår når at starte Forfra
- glemte at kommentere #1: flotte kattepoter, Per

Kommentér

Peder Brøgger
#9 Kommentar postet d. 16-05-20 kl. 18:18. Emne: Det forsømte Forår når at starte Forfra
Jamen, det er jo Per og nogle af hans elskede KATTE på første billede! Han behøver ikke at begynde FORFRA, han fortsætter bare hvor han slap.

Her kan man også fortsætte, fra Varde Kommune ind i en større kommune. Ca 50 km senere langs vestkysten fortsætter man i Holstebro Kommune. Der er strand og sand og sand og hvidt sand og Hvide Sande.

Knoldranunkel, som er godt noteret i Varde Kommune, fortsætter også. Rabatklipperen spreder frøene langs hovedveje.

Det forsømte Forår når at starte Forfra (Jamen, det er jo Per og nogle af hans elskede KATTE på første billede! Han behøver ikke at begynde F)
Foto: Knold-Ranunkel, Nymindegab
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Kommentér

Side 1 af 75 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator