Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ingolf Petersen
sjagger ? (Læst 177 gange) Postet d. 19-05-20 kl. 23:22
jeg syntes det lignede en sjagger med unge men zoomfunktionen på mit kamera strejkede så jeg har kun dette dårlige meget forstørrede foto. Kan det være det?

sjagger ? (jeg syntes det lignede en sjagger med unge men zoomfunktionen på mit kamera strejkede så jeg har kun)
Ingolf Petersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kristian Stengaard Munkholm

Svaraktivitet:

(114)
#1 Svar postet d. 19-05-20 kl. 23:29. Emne: sjagger ?
Ja

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3741)
#2 Svar postet d. 19-05-20 kl. 23:54. Emne: sjagger ?
Sjagger er korrekt

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ingolf Petersen
#3 Kommentar postet d. 20-05-20 kl. 09:00. Emne: sjagger ?
Tak for hjælpen begge to, jeg undrede mig over at finde ynglende sjaggere i en meget befærdet ganske vist vild park. Er det blevet almindeligt i byområder ?

Venlig hilsen Ingolf

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3741)
#4 Svar postet d. 20-05-20 kl. 09:51. Emne: sjagger ?
Ja, Sjaggeren er i fremgang herhjemme og er i stigende omfang begyndt at yngle i parker og villakvarterer. For et par år siden læste jeg sågar om en, der havde ynglende Sjagger på sin altan i et højhus på Amager.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ingolf Petersen
#5 Kommentar postet d. 20-05-20 kl. 10:39. Emne: sjagger ?
Ja jeg har nu først været inde på DOFbasen og ser hvor udbredt den er som ynglefugl især i Nordsjælland og Bornholm. På Samsø hvor jeg sædvanligvis tilbringer sommerhalvåret er jeg ikke stødt på den som ynglende, derfor min forbavselse over at finde den i en støjfyldt park.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator