Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Fynn-Rasmus Alt
Hvilken myg(?)? (Læst 34 gange) Postet d. 21-05-20 kl. 00:29
Kære eksperter,

Jeg forventer ikke ID på dette myggelignende kræ pga. den ringe billede-kvalitet, men jeg kunne bare tænke mig at vide, hvor den sådan nogenlunde skal placeres taksonomisk. Jeg havde nogen ideer, men kunne ikke rigtig finde noget der lignede

Vh Fynn

Hvilken myg(?)? (Kære eksperter,

Jeg forventer ikke ID på dette myggelignende kræ pga. den ringe billede-kvalitet,)
Fynn-Rasmus Alt har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Peter Wiberg-Larsen

Svaraktivitet:

(44)
#1 Svar postet d. 23-05-20 kl. 09:26. Emne: Hvilken myg(?)?
Dansemyg, formodentlig af underfamilien Tanypodinae. Men så vover jeg ikke at gå videre. Ellers en spændende gruppe, som primært er knyttet til vand.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Fynn-Rasmus Alt
#2 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 10:02. Emne: Hvilken myg(?)?
Hej Peter,

Mange tak og det er et meget mere tilfredsstillende svar end min egen formodning: "jeg tror det er en dansemyg"

Og det med vandet passer fint med fundstedet, hvor jeg også har fundet nogen andre sump/mose-arter (fx Sivhjulspinder og Sumpgræscikade). Tak for hjælpen.

Venlig hilsen,

Fynn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator