Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørn Winther Jørgensen
Hvilken svamp (2 fotos) (Læst 493 gange) Postet d. 10-07-08 kl. 20:13
Hvilken svamp har vi her? Vokser på Almindelig Røn (Sorbus aucuparia). For mig ingen speciel lugt eller smag. Føltes lidt fugtig og let slimet på oversiden (solskinsvejr).

Hvilken svamp (2 fotos) (Hvilken svamp har vi her? Vokser på Almindelig Røn (Sorbus aucuparia). For mig ingen speciel lugt el)
Foto: Jørn Winther Jørgensen
Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#1 postet d. 10-07-08 kl. 20:14. Emne: Hvilken svamp (2 fotos)
Undersiden.

Hvilken svamp (2 fotos) (Undersiden.)
Foto: Jørn Winther Jørgensen
Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#2 postet d. 11-07-08 kl. 07:36. Emne: Hvilken svamp (2 fotos)
Hej Jørn

Det er formentlig en kødporesvamp (Postia sp.), det er ikke noget jeg føler mig kompetent til, selv med mikroskopi er det ret tvivisomt at jeg ville komme til et resultat,

Du er dog velkommen til at tørre den og putte den i "sækken" til de øvrige.

mvh

Torbjørn

Kommentér

Margaretha Liebmann
#3 postet d. 11-07-08 kl. 08:21. Emne: Hvilken svamp (2 fotos)
Det kunne jo være at Henrik Mathiassen kigger forbi, han har jo forstand på poresvampe. Mon ikke den skal blive siddende lidt længere, den ser mig noget umoden ud.

Postia kan vi jo nok blive enige i, spørgsmålet er nøjagtigt hvilken.

Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#4 postet d. 11-07-08 kl. 09:14. Emne: Hvilken svamp (2 fotos)
Hej Margaretha

Du har ret i at svampen burde blive siddende et stykke tid inden høst. Det er mig underordnet hvem der bestemmer den i sidste ende, men forudsætningen er at mikroskopet kommer i anvendelse, når vi snakker om Postia!

mvh

Torbjørn

Kommentér

Margaretha Liebmann
#5 postet d. 11-07-08 kl. 09:32. Emne: Hvilken svamp (2 fotos)
Helt enig!

Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#6 postet d. 11-07-08 kl. 10:40. Emne: Hvilken svamp (2 fotos)
Tak til Margaretha og Torbjørn for svarene. Jeg vil ved lejlighed tage ud og hente et stykke af svampen og putte det i "sækken"

Mvh.

Jørn

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator