Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

lars larsen

Ny på F&N
Insekt i hjem (Læst 43 gange) Postet d. 22-05-20 kl. 13:20
Jeg har fundet en masse af disse små insekter i mit hjem og er ikke sikker på hvad det er.

Dyrene er ret små, måske et par millimeter og er stribede i farver der ligner gul og sort. De kan ikke flyve. Jeg har både set dem i soveværelset, køkkenet og stuen.

Håber i kan hjælpe

Insekt i hjem (Jeg har fundet en masse af disse små insekter i mit hjem og er ikke sikker på hvad det er.

Dyrene)
lars larsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(626)
#1 Svar postet d. 22-05-20 kl. 13:44. Emne: Insekt i hjem
Hej Lars,

Desværre er dit billede jo meget lille, så det er ikke til at se detaljer. Jeg tror dog, at der er tale om en bille af den slags, man kalder klannere, og at det drejer sig om enten Tæppeklanner (Anthrenus verbasci) - se linket HER eller Musemsklanner (Anthrenus museorum) - se linket HER. Ingen af dem er nogen, du har lyst til at dele bolig med i det lange løb, da de kan angribe såvel tekstiler som fx. eventuelle udstoppede dyr, så ud med dem. Jeg har ikke forstand på "skadedyrsbekæmpelse" (disse er jo kun potentielle skadevoldere, hvor de træffes indendørs), men du må kunne google dig frem til nogle forslag, hvis ikke flere melder sig i tråden her - og hvis ikke det lykkes for dig simpelthen at verfe dyrene ud ved "håndkraft". Held og lykke med det.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator