Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jeppe Lyngsø
Caloptilia? (Læst 69 gange) Postet d. 22-05-20 kl. 15:21
Men hvilken af de mulige styltemøl er det mon og kan de adskilles på foto? Silkeborg på lys i aftes.

#1:

Caloptilia? (Men hvilken af de mulige styltemøl er det mon og kan de adskilles på foto? Silkeborg på lys i aftes.)
Jeppe Lyngsø har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø
#1 Kommentar postet d. 22-05-20 kl. 15:21. Emne: Caloptilia?
#2:

Caloptilia? (#2:)
Jeppe Lyngsø har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen

Svaraktivitet:

(9073)
#2 Svar postet d. 22-05-20 kl. 16:25. Emne: Caloptilia?
Det er Caloptilia alchimiella eller C. robustella. Jeg kan ikke med sikkerhed sige hvilken.

Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø
#3 Kommentar postet d. 22-05-20 kl. 21:31. Emne: Caloptilia?
Nej hvordan dælen skulle man også lige adskille især disse to? De er godt nok tæt på hinanden en lang række af disse C.!

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(4684)
#4 Svar postet d. 22-05-20 kl. 22:53. Emne: Caloptilia?
Enig. Jeg vil sige C. robustella, især fordi den gule trekantede plet ikke er forlænget langs kanten udadtil...

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø
#5 Kommentar postet d. 22-05-20 kl. 23:12. Emne: Caloptilia?
Men er det nok til at kalde den det Karsten?

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(4684)
#6 Svar postet d. 23-05-20 kl. 11:24. Emne: Caloptilia?
Det er vist det, man kalder et godt spørgsmål. Forskellene på disse to arter er lidt flydende, og man vil derfor altid kunne være lidt i tvivl - mere eller mindre i tvivl. Jeg vil sige det på den måde: Jeg ser denne her som en robustella

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen
#7 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 12:03. Emne: Caloptilia?
Ja, det er jo ofte sådan det er. Man har en fornemmelse af, hvad det er, men det er svært præcist at definere hvorfor. Derfor bruger jeg også jævnligt udtryk som: Jeg ser den som … eller: Jeg hælder mest til …

I dette tilfælde hælder jeg også mest til robustella, så det er jo nok sådan en.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator