Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Wolle Badura
Gransanger sang variation (Læst 203 gange) Postet d. 23-05-20 kl. 00:36
Hej

Hørte denne her gransanger i Rågeleje i dag.

Er det en variation der ligger indenfor normen?

Lydklip: - se linket HER

/Wolle

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3767)
#1 Svar postet d. 23-05-20 kl. 01:13. Emne: Gransanger sang variation
Nej, absolut ikke, jeg tror bestemt ikke det kan være en Gransanger, det lyder mere mejseagtigt, men jeg kan ikke lige komme i tanke om hvad det kunne være, her i en sen nattetime Håber der kommer andre bud.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Wolle Badura
#2 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 01:18. Emne: Gransanger sang variation
Fik desværre ikke et ordentligt foto, da der var grene i vejen.

Det lignede en gransanger.

Gransanger sang variation (Fik desværre ikke et ordentligt foto, da der var grene i vejen.
Det lignede en gransanger.
)
Wolle Badura har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (756 x 504)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3767)
#3 Svar postet d. 23-05-20 kl. 01:23. Emne: Gransanger sang variation
Ja, det ligner en Gransangere, men er du sikker på, at den var den der sang? Jeg har aldrig hørt en Gransanger synge tilnærmelsesvis på den måde!

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Wolle Badura
#4 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 01:27. Emne: Gransanger sang variation
Jeg er 100 % sikker på det er den der sang.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3767)
#5 Svar postet d. 23-05-20 kl. 01:34. Emne: Gransanger sang variation
Spændende, jeg har aldrig hørt noget lignende, men Pavarotti kan måske også synge reggae, hvem ved?

Vent med at flage grønt, til der kommer nogler flere kommentarer, her er vi vist ude i noget meget usædvanligt, eller også er det en helt anden Phylloscopus?

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1414)
#6 Svar postet d. 23-05-20 kl. 08:33. Emne: Gransanger sang variation
Jeg har lige prøvet at høre din optagelse Wolle og har meget svært ved at høre noget overhovedet. Det jeg kan høre er spæde lyde af kvidder med nogle enkelte gransangerlignende strofer ind imellem. Inden jeg så billedet her, tænkte jeg at det måske var kærsanger, da der også er noget havesanger over det. Er der ikke en mulighed for at få noget mere volumen? (jeg har skruet helt op både på pc´en og på på siden med lyden)

Fuglen på billedet ligner mest en løvsanger.

Besvar | Kommentér

Gunnar Knudsen
#7 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 09:32. Emne: Gransanger sang variation
Hej.

Ingen tvivl, - det er en GRANSANGER, jeg har forstærket lyden og lyttet til optagelse, og jeg høre en noget "snuplende" gransanger-sang. Bestemt ikke en helt normal sang fra fuglen, som dog kan variere en del. Af og til høre man dog en fugl med en noget større variation (som din), det har jeg en gang imellem hørt tidligt på foråret, når de første trækkeende gransangere lige er ankommet. Om det falder inden for den normale variation, - tjaa, i så fald noget i yderkanten.

Mvh. Gunnar Knudsen

Besvar | Kommentér

Wolle Badura
#8 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 10:13. Emne: Gransanger sang variation
Tak, kan heller ikke selv finde en anden der rammer præcist, så det bliver nok bare en Gransanger med dialekt...

Wolle

Besvar | Kommentér

Leif B Nielsen
#9 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 11:00. Emne: Gransanger sang variation
Jeg ved ikke om links virker på andet end min egen PC, så det er muligt at være med på en lytter ?

Jeg har et par meget lignende strofer fra forrige -og sidste år, som jeg efter "udelukkelsemetoden" også kom frem til var gransagere. Så tror ikke det er en dialekt forbeholdt Rågeleje

- se linket HER

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator