Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bo Nielsen
udenlandsk giftig plante (Læst 74 gange) Postet d. 23-05-20 kl. 07:34
Jeg har haft denne i 25 år. beskar den kraftigt og fik kæmpe allergisk reaktion og hospitals indlæggelse. men ingen kan finde ud af, hvad den hedder. Den kan blive kæmpestor,- har ingen torne og virker sprød og sukkulent agtig. Og det er ikke en Afrikansk mælkebusk.Her et billede efter beskæring og et jeg fandt i en reklame over nettet.

udenlandsk  giftig plante (Jeg har haft denne i 25 år. beskar den kraftigt og fik kæmpe allergisk reaktion og hospitals indlægg)
Bo Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (712 x 474)
Besvar | Kommentér

Bo Nielsen
#1 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 07:34. Emne: udenlandsk giftig plante
og den derhjemme

udenlandsk  giftig plante (og den derhjemme)
Bo Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Rune Midtgaard

Svaraktivitet:

(354)
#2 Svar postet d. 23-05-20 kl. 09:21. Emne: udenlandsk giftig plante
Især det første billede får mig til at tænke på Plumeria: - se linket HER

Jeg ved ikke, om planten er giftig, men bladene ligner meget, og det samme kan siges om hele plantens struktur. Stammer fra tropisk Amerika, men er indført overalt i verden under varmere himmelstrøg. Som det ses af linket er blomsterne ofte hvide, men de forekommer også i gule, orange og lyserøde afskygninger. Har du set blomster på planten?

Besvar | Kommentér

Bo Nielsen
#3 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 10:13. Emne: udenlandsk giftig plante
jeg tænker også lidt Euphorbia ? Den er meget sukkolent agtig. har aldrig set blomster på den.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator