Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Hansen
Naturstyrelsen eller NaturFORstyrrelsen (Læst 216 gange) Postet d. 23-05-20 kl. 12:31
Igen hører man om træer der fældes midt i fuglenes yngletid.

Her var det en Skovhornuglefamilie, der blev hjemløs.

Sikke noget svineri, at folkene ikke lige vender blikket op inden de starter motorsaven.

"jamen vi vidste det søreme ikke, at der kunne ske at være ynglende fugle i træer ved denne årstid"

- se linket HER

Kommentér

Niels J. Henriksen
#1 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 17:33. Emne: Naturstyrelsen eller NaturFORstyrrelsen
Det er ikke bare "beklageligt" - det er direkte ulovligt, og man må håbe, der sker en politianmeldelse. Fandt lige hurtigt det her fra samme styrelse:

- se linket HER

Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#2 Kommentar postet d. 24-05-20 kl. 18:27. Emne: Naturstyrelsen eller NaturFORstyrrelsen
Her er vist kun at sige det gode gamle danske ord, som dækker meget: "ØV".

Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#3 Kommentar postet d. 24-05-20 kl. 18:45. Emne: Naturstyrelsen eller NaturFORstyrrelsen
Ja, det er da stadig tankevækkende at de steder naturen har det bedst, er ejet af fonde, private eller militæret. Statsejet natur skal enten være plantagedrift og/eller forlystelsesparker for hundeluftere og mountainbikere.

Det er lige før at man gerne ville have amerikanske tilstande hvor man betaler for at komme i skoven (reserves/sanctuaries) men at det til gengæld er på dyr og planters og ikke menneskets præmisser.

mvh Morten

Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#4 Kommentar postet d. 24-05-20 kl. 19:05. Emne: Naturstyrelsen eller NaturFORstyrrelsen
Nu er nostalgi jo ikke hvad det har været, men undertiden drømmer jeg mig tilbage til dengang, der fandtes en regional naturbeskyttelsesinstans. Men "de forrige tider ere svundne". Dengang mente jeg, at amterne var overflødige. Nu mener jeg, at jeg tog fejl.

Stadig mener jeg, at financiering af nødvendig naturbeskyttelse skal gå via skattebillet, så det ikke er økonomi, der er afgørende for, hvorvidt en familie kan gå ud af byen og ind i et naturområde.

Mvh Lis

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator