Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. marts 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Johnny Hedegaard
Kronhjorte - Halsnæs - rapsmark (Læst 288 gange) Postet d. 24-05-20 kl. 09:52
Er der en lokalkendt, Halsnæs, tilstede?

I går, lørdag d.23-05-´20, kørte jeg på Amtsvejen Hundested-Frederiksværk. Få hundrede meter fra den trafikerede vej, midt i en gul rapsmark, (helt præcist mellem Hågendrupvej og Evetoftvej) observerede jeg en flok kronhjorte. Jeg talte 12 stk. Alle med ansats til gevir. De havde ikke travlt, og det tog noget tid at tælle dem, for nogle havde lagt sig tilrette så de var delvist skjult af beplantningen, og kun afsløredes når de rejste sig. Der kan derfor have været flere.

Jeg har gennem årene set mængder af rådyr på markerne og engene i Halsnæs-området, men jeg har aldrig set kronhjorte på åben mark. Og så i det antal.

Har jeg set noget for området særligt, eller forekommer det regelmæssigt i Halsnæsområdet?

Mvh.

Johnny H.

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg

Svaraktivitet:

(9)
#1 Svar postet d. 24-05-20 kl. 15:03. Emne: Kronhjorte - Halsnæs - rapsmark
Ser ret tit den omtalte flok på markerne på det samme sted og forskellige steder videre ud mod Hundested. De har det sidste stykke tid holdt til i rapsmarken og en lille "skov", der grænser op til. De flytter sådan lidt rundt efter, hvad der er på markerne.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Johnny Hedegaard
#2 Kommentar postet d. 24-05-20 kl. 17:36. Emne: Kronhjorte - Halsnæs - rapsmark

Tak for svar, Martin Bjerg -

Er det kun mig der finder kronhjorten som nyt og eksotisk indslag i Halsnæs-naturen?

Ved du hvor de kommer fra? Tisvilde Hegn er vel det nærmeste sted, hvor de mere eller mindre kan være i fred?

Mvh.

Johnny H.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator