Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. juni 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Bille fra Malling - Cryptophagus? (Læst 83 gange) Postet d. 27-05-20 kl. 14:34
Denne bille blev set d.26.5.2020 i min have i Malling, hvor den blev rystet ned fra blomstrende gyvelbusk. Den var i 2 mm-klassen.

Jeg ved desværre ikke nok om biller, men jeg tror nok, det må være en Cryptophagus (?). Eller noget fra en nærtstående slægt, i det mindste. Der er en del billeder af dyret, men da jeg ikke er klar over, præcis hvor de afgørende kendetegn (om nogen) sidder, nøjes jeg med 2 billeder her - hvis mere efterspørges, viser jeg gerne flere. Første billede:

(fortsættes)

Bille fra Malling - Cryptophagus? (Denne bille blev set d.26.5.2020 i min have i Malling, hvor den blev rystet ned fra blomstrende gyve)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1126 x 1251)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 27-05-20 kl. 14:36. Emne: Bille fra Malling - Cryptophagus?
Endnu et billede. - -

Er det muligt at identificere billen, til art eller evt. bare til slægt?

Vh Elisabeth

Bille fra Malling - Cryptophagus? (Endnu et billede. - -

Er det muligt at identificere billen, til art eller evt. bare til slægt?

)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1099 x 1245)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 10-06-20 kl. 23:04. Emne: Bille fra Malling - Cryptophagus?
Er der slet ingen, der kan eller vil hjælpe med denne?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator