Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Garsdal Hansen
Sortstrubet bynkefugl med hvid isse? (Læst 222 gange) Postet d. 02-06-20 kl. 17:04
Jeg så denne fugl i dag ved Rødhus. Først lettede den fra en fyr, så satte den sig i et højt grantræ og sang. Jeg lægger to billeder op.

Bortset fra den hvide isse ligner den en Sortstrubet Bynkefugl. Er issen bare en afvigelse fra normalen?

Ole

Sortstrubet bynkefugl med hvid isse? (Jeg så denne fugl i dag ved Rødhus. Først lettede den fra en fyr, så satte den sig i et højt grantræ)
Foto: Ole Garsdal Hansen
Klik på billedet for original størrelse (1337 x 1002)
Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#1 Kommentar postet d. 02-06-20 kl. 17:05. Emne: Sortstrubet bynkefugl med hvid isse?
Hermed det andet billede.

Ole

Sortstrubet bynkefugl med hvid isse? (Hermed det andet billede.
Ole)
Foto: Ole Garsdal Hansen
Klik på billedet for original størrelse (1154 x 866)
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2576)
#2 Svar postet d. 02-06-20 kl. 17:06. Emne: Sortstrubet bynkefugl med hvid isse?
Jeg er temmelig overbevist om, at dette er en Rødstjert, han.

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars H. Hansen

Svaraktivitet:

(48)
#3 Svar postet d. 02-06-20 kl. 17:08. Emne: Sortstrubet bynkefugl med hvid isse?
Hej Ole,

Bl.a. den hvide isse skyldes, at der er tale om en flot han af Rødstjert .

Mvh, Lars

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#4 Svar postet d. 02-06-20 kl. 17:10. Emne: Sortstrubet bynkefugl med hvid isse?
Håber du nød sangen Ole. Rødstjerten er ikke bare en af vore smukkeste fugle, det er også en af dem, der synger smukkest

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#5 Kommentar postet d. 02-06-20 kl. 17:33. Emne: Sortstrubet bynkefugl med hvid isse?
Tak for hjælpen. Det er nu også lidt pinligt at jeg ikke selv tænkte på en rødstjert: Jeg var netop på vej ud til et område hvor jeg sidste år så nogle rødstjerter, så det er ikke godt.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator