Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anita Thomhave Simonsen
Hvilket insekt fra Skals å vest for Hobro ? (Læst 133 gange) Postet d. 03-06-20 kl. 09:36
Mødte dette lille insekt ved Skals å vest for Hobro, tæt på byen Sønder Onsild Stationsby....d. 26-5 2020...

Har ikke lige nogen fornemmelse for, hvilken kategori den tilhører….

Taget i dårligt lys...alt for meget med dybe skygger...men jeg har prøvet at kompensere for det i mit billedebehandlingsprogram...og jeg håber at der er mulighed for en form for bestemmelse...og skulle det bare være hvilken kategori, så vil det være fint.....

Jeg lægger 3 billeder på..

Venlig hilsen Anita

Hvilket insekt fra Skals å vest for Hobro ? (Mødte dette lille insekt ved Skals å  vest for Hobro, tæt på byen Sønder Onsild Stationsby....d. 26-)
Foto: Anita Thomhave Simonsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 350)
Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#1 Kommentar postet d. 03-06-20 kl. 09:37. Emne: Hvilket insekt fra Skals å vest for Hobro ?
...

Hvilket insekt fra Skals å vest for Hobro ? (...)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 312)
Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#2 Kommentar postet d. 03-06-20 kl. 09:38. Emne: Hvilket insekt fra Skals å vest for Hobro ?
...

Hvilket insekt fra Skals å vest for Hobro ? (...)
Klik på billedet for original størrelse (647 x 600)
Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday

Svaraktivitet:

(53)
#3 Svar postet d. 03-06-20 kl. 09:55. Emne: Hvilket insekt fra Skals å vest for Hobro ?
Hei Anita!

Dette er en dovenflue, Sialis sp., og du er i riktig kategori.

Så vidt jeg vet, må det geniteliepreparering til for sikker artsbestemmelse.

Mvh Benedikte.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#4 Kommentar postet d. 03-06-20 kl. 10:40. Emne: Hvilket insekt fra Skals å vest for Hobro ?
Hej Benedikte...tusind tak for bestemmelsen til Dovenflue...den kommer ind som en sp…..lige før jeg gik ind og læste dit svar...sad jeg og læste i en bog af Bent Lauge Madsen "Naturhistorier fra bæk og å" 2017....og der dukkede et billede op, som lignede den....bare sådan lidt sjovt...

Mange tak skal du have...

venligst Anita

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator