Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Andre dyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karl Kjærgaard
Grøn ferskvandspolyp?? (Læst 214 gange) Postet d. 06-06-20 kl. 12:27
I Gyldendals "Små dyr i sø og å" (2005) står der, at der er tre arter af polypdyr i Danmark.

Så der bør egentlig ikke være noget at være i tvivl om, når jeg ser de tre beskrivelser.

Men da på ukendt territorium vil jeg godt sikre mig inden registrering.

Dyret er græsgrøn, trækker sig sammen ved uro, er ganske lille: 2-5 mm afhængig af kontraktionen, har 7 fangarme.

Er fundet i brunvandet mosehul (gl. tørvegravningsområde) i Nordre Purker/Rold Skov den 05.06.

Vandoverfladen var næsten dækket af Liden Andemad.

Kan overskriften besvares med et JA?

Venlig hilsen

Karl Kjærgaard

Grøn ferskvandspolyp?? (I Gyldendals "Små dyr i sø og å" (2005) står der, at der er tre arter af polypdyr i Danmark.
Så der)
Karl Kjærgaard har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Karl Kjærgaard
#1 Kommentar postet d. 06-06-20 kl. 12:28. Emne: Grøn ferskvandspolyp??

Grøn ferskvandspolyp?? (#2)
Karl Kjærgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Besvar | Kommentér

Kim Pless-Schmidt

Svaraktivitet:

(2)
#2 Svar postet d. 04-09-20 kl. 18:13. Emne: Grøn ferskvandspolyp??
Hej Karl!

Jeg vil også vurdere det til at være Grøn ferskvandspolyp (Hydra viridissima) grundet størrelse og udseende. Flot eksemplar

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator