Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Snegle og andre bløddyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tina Aaen
Små snegle - bekæmpelse (Læst 484 gange) Postet d. 11-06-20 kl. 12:41
Vi har nogle små snegle som kommer fra vores Sedum tag. Det er nogle små snegle med hus. Der er RIGTIG mange. Nogle der har ideer til hvordan vi får dem bekæmpet.

Vi har prøvet med Ferramol(ingen effekt). Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe

Små snegle - bekæmpelse (Vi har nogle små snegle som kommer fra vores Sedum tag. Det er nogle små snegle med hus. Der er RIGT)
Tina Aaen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Werner Meng

Svaraktivitet:

(527)
#1 Svar postet d. 11-06-20 kl. 12:55. Emne: Små snegle - bekæmpelse
Det ser ud til det er Ravsnegle og de er ikke kendt som skadedyr, de trives nok godt der fordi det er et fugtig miljø hvor der gror alger etc. jeg kan personligt ikke se en grund til at de absolut skal bekæmpes.

M.v.h. Werner

Besvar | Kommentér

Werner Meng

Svaraktivitet:

(527)
#2 Svar postet d. 11-06-20 kl. 12:55. Emne: Små snegle - bekæmpelse
Det ser ud til det er Ravsnegle og de er ikke kendt som skadedyr, de trives nok godt der fordi det er et fugtig miljø hvor der gror alger etc. jeg kan personligt ikke se en grund til at de absolut skal bekæmpes.

M.v.h. Werner

Besvar | Kommentér

Tina Aaen
#3 Kommentar postet d. 11-06-20 kl. 12:59. Emne: Små snegle - bekæmpelse
Nej, hvis de bliver på taget ingen grund til bekæmpelse - helt enig, men de falder ned på fliserne i tusinde vis...

Besvar | Kommentér

Tina Aaen
#4 Kommentar postet d. 11-06-20 kl. 13:12. Emne: Små snegle - bekæmpelse
Jeg har været inde og kigge på ravsneglen. De snegle vi har er mindre end angivet ravsneglen er.

Små snegle - bekæmpelse (Jeg har været inde og kigge på ravsneglen. De snegle vi har er mindre end angivet ravsneglen er.)
Tina Aaen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Werner Meng

Svaraktivitet:

(527)
#5 Svar postet d. 11-06-20 kl. 14:19. Emne: Små snegle - bekæmpelse
Der findes jo flere arter for eksempel bliver Lille Ravsnegl (Succinea oblonga) max. 8 mm lang men det er vanskeligt at art bestemme dem ud fra biledet.

Besvar | Kommentér

Kåre Fog

Svaraktivitet:

(195)
#6 Svar postet d. 11-07-20 kl. 15:50. Emne: Små snegle - bekæmpelse
Det kunne muligvis være lille ravsnegl, Succinea oblonga; men det er svært at se ud fra disse fotos.

Ravnsegle lever, hvor der er fugtigt; så de vil ikke brede sig hvor der IKKE er fugtigt.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator