Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Willum Petersen
Hvilken farvestrålende tovingelarve? (Læst 144 gange) Postet d. 15-06-20 kl. 09:54
Fundet i traktorspor med vand, Oregårdsvænge i går.

Mvh Brian.

Hvilken farvestrålende tovingelarve? (Fundet i traktorspor med vand, Oregårdsvænge i går.

Mvh Brian.)
Foto: Brian Willum Petersen
Klik på billedet for original størrelse (1048 x 747)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(13636)
#1 Svar postet d. 15-06-20 kl. 12:41. Emne: Hvilken farvestrålende tovingelarve?
Godt spørgsmål ... Har du flere billeder?

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#2 Kommentar postet d. 15-06-20 kl. 23:47. Emne: Hvilken farvestrålende tovingelarve?
Desværre ikke, jeg kan dog supplere med en længde på 10-12 mm. så altså ikke en kæmpelarve.

Jeg har på det sidste klækket et par tovingelarver - et stankelben og en klæg, men hvad med sådan en? Vandet var stillestående, men man kan vel ikke bare fylde en bøtte med vand, eller hvad?

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(17)
#3 Svar postet d. 16-06-20 kl. 10:57. Emne: Hvilken farvestrålende tovingelarve?
Jeg har set, at Guldklæg har denne facon - men ikke farve. Det er måske noget i den retning?

Besvar | Kommentér

Walther Gritsch
#4 Kommentar postet d. 16-06-20 kl. 12:39. Emne: Hvilken farvestrålende tovingelarve?
Min umiddelbare tanke var også, at det var en klæg, men larven virker for regelmæssigt formet. Klæglarver har de her krybedeller på hvert kropsled, og det har den ikke.

Så vidt jeg ved, er klæglarver semiakvatiske, så en bøtte med vand er nok ikke det bedste, du kan give dem. Måske vandmættet jord fra findestedet?

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#5 Kommentar postet d. 09-03-21 kl. 13:50. Emne: Hvilken farvestrålende tovingelarve?
Hej Walther og Kjeld.

Jeg kører bare klækningsvejen, når jeg støder på noget lignede igen. Det var også vandmættet jord jeg gav til den anden klæg jeg klækkede.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator