Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pia Pedersen
Hvilket insekt er det? (Læst 251 gange) Postet d. 18-06-20 kl. 16:35
Er der nogen, der kendet dette insekt, som har stukket mig godt og grundigt over øjet?

Det er helt sort og ca 4 cm langt. Kroppen har en kraftig skal, og også snabelen er hård og kraftig, kan måske ikke engang bøjes, og desuden er den foran kroppen.

Vingerne er ikke så store og gråligt gennemsigtige.

Selve faconen minder mest om en guldsmed, smal og lang, men der er kun to vinger. Kroppen kan nok bedst sammenlignes med en ørentvist, og snablen er lige så lang som kroppen.

Jeg har efterhånden googlet et par tusinde insekter fra hele verden uden at støde på det, så hjælp efterlyses.

Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#1 Kommentar postet d. 18-06-20 kl. 22:03. Emne: Hvilket insekt er det?
HVis du ikke har et billede, eller har det døde dyr, kan du så ikke prøve at lave en tegning. Umiddelbart er der intet der ringer.

Besvar | Kommentér

Pia Pedersen
#2 Kommentar postet d. 18-06-20 kl. 22:19. Emne: Hvilket insekt er det?
Jeg har tegnet det men kunne ikke overføre fra min iphone til pc´en - og kunne ikke finde denne rubrik på min iphone, øv

Men jeg vil prøve at få hjælp til det i morgen.

Meget mærkeligt insekt, jeg aldrig har set før og har stadig kløen og svien efter 14 dage trods antihistamin, det føles ikke helt trygt...

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 Kommentar postet d. 20-06-20 kl. 19:44. Emne: Hvilket insekt er det?
Hej Pia

Det lyder meget mystisk. Umiddelbart er der ingen danske insekter som passer til den beskrivelse. Har du modtaget pakker fra udlandet?

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Pia Pedersen
#4 Kommentar postet d. 20-06-20 kl. 20:45. Emne: Hvilket insekt er det?
Hej Anni, nej, det kom udefra. Jeg tror heller ikke, det er dansk og forestiller mig derfor, det er kommet i en container på et fragtskib

Jeg har lavet et nyt opslag med en tegning.

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#5 Kommentar postet d. 20-06-20 kl. 22:32. Emne: Hvilket insekt er det?
Jeg har lavet et link til din nye tråd, så dine forklaringer også kommer med

- se linket HER

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator