Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Jensen
En fugl mere fra Reersø i formiddags (Læst 220 gange) Postet d. 27-06-20 kl. 17:57
Denne her er taget i modlys, og var derfor helt uantagelig.

Jeg har mørknet baggrunden og lysnet fuglen, men ikke rette t i farver eller tone eller hvidbalance. Den ligner jo en Nattergal, men mon dog? Den sagde jo heller ikke noget.

Kan den bestemmes udfra dette billede?

mvh

Peter

En fugl mere fra Reersø i formiddags (Denne her er taget i modlys, og var derfor helt uantagelig.
Jeg har mørknet baggrunden og lysnet fu)
Peter Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(474)
#1 Svar postet d. 27-06-20 kl. 18:05. Emne: En fugl mere fra Reersø i formiddags
Det er ikke nattergal, snarere munk, der har mistet farverne til teknikken.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#2 Kommentar postet d. 27-06-20 kl. 18:09. Emne: En fugl mere fra Reersø i formiddags
Ja, jeg kan godt se, at den har en slags hætte, men Munkefarve har hætten ikke. Det er nok teknik.

Tak for svaret Verner.

mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#3 Kommentar postet d. 27-06-20 kl. 18:12. Emne: En fugl mere fra Reersø i formiddags
Hvad med Jernspurv? - - se linket HER

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1529)
#4 Svar postet d. 27-06-20 kl. 18:53. Emne: En fugl mere fra Reersø i formiddags
Jeg tror også, det er en jernspurv.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anton Markvard

Svaraktivitet:

(51)
#5 Svar postet d. 27-06-20 kl. 18:57. Emne: En fugl mere fra Reersø i formiddags
Jep! Jeg hopper også på jernspurv-holdet

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1529)
#6 Svar postet d. 27-06-20 kl. 19:01. Emne: En fugl mere fra Reersø i formiddags
Her med lidt PS

En fugl mere fra Reersø i formiddags (Her med lidt PS)
Niels J. Henriksen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#7 Kommentar postet d. 27-06-20 kl. 19:10. Emne: En fugl mere fra Reersø i formiddags
Tak for nye muligheder

En Munk har meget tydelig hætte, hvorimod Jernspurven er mere diffus i overgang mellem farverne, og Jernspurvens grå er nok mere korrekte fremfor Munkens skarpe sorte eller brune hætte.

Vi tror nu på Jernspurv, tak for alle forslag.

mvh

Peter

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(474)
#8 Svar postet d. 28-06-20 kl. 10:21. Emne: En fugl mere fra Reersø i formiddags
Det var rart at få lidt farver på.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator