Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

hanne Borre
tornsanger? (Læst 145 gange) Postet d. 27-06-20 kl. 22:07
De store træer på vores landejendom har i nogen tid været besøgt af en lille sanger. Jeg ser den som regel i modlys, og jeg har kun kunnet konstatere, at den har en meget lys underside og en mørkegrå overside. Det siger jo ikke så meget, og de billeder, det er lykkedes mig at tage, er desværre lige så intetsigende.

Men fuglen er karakteristisk ved at sætte sig i trætoppe, hvorfra den synger samme korte strofe om og om igen, indtil den flyver - stadig syngende - til et andet træ, hvor den fortsætter med samme korte sang. Sådan har den kunnet blive ved længe.

Her efter skt. Hans er sangen blevet sjældnere.

Jeg har læst, at denne adfærd er karakteristisk for tornsangeren, så mit spørgsmål er, om der er andre sandsynlige muligheder.

Hilsen Hanne

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(5)
#1 Svar postet d. 27-06-20 kl. 22:13. Emne: tornsanger?
kan vel kendes på sangen: "hvor er I grimme & tykke allesammen"

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3893)
#2 Svar postet d. 28-06-20 kl. 00:24. Emne: tornsanger?
Det kunne lyde som Tornsanger med den adfærd, prøv om du kan se om den har rødbrune rande på vingefjerene, hvis du har en kikkert.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(474)
#3 Svar postet d. 28-06-20 kl. 10:07. Emne: tornsanger?
Kan næsten kun være tornsanger, ja, med den adfærd og sang.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

hanne Borre
#4 Kommentar postet d. 28-06-20 kl. 10:11. Emne: tornsanger?
hej Henrik.

Ja, det passer fint. Den sætning vil jeg huske! Tak for tippet!

Jeg fik det til:

"Hvorfor hvorfor dit og hvorfor dat"; men rytmen i starten af sangen passer bedre med din version.

Mvh. Hanne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator