Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Andre dyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Kofoed-Hansen
Hvilken kuglespringhale? (Læst 213 gange) Postet d. 28-06-20 kl. 18:51
Denne springhale stak af inden jeg nåede at få mål på den, men den var meget lille. Fundet i en fugtig eng ved Rådvad, Mølleåen 26/6 - nogen bud?

mvh Morten

Hvilken kuglespringhale? (Denne springhale stak af inden jeg nåede at få mål på den, men den var meget lille. Fundet i en fugt)
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (726 x 600)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#1 Kommentar postet d. 28-06-20 kl. 18:51. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Billede 2

Hvilken kuglespringhale? (Billede 2)
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (643 x 600)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#2 Kommentar postet d. 30-06-20 kl. 23:06. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Blot en observation: Mathias Holm havde en tråd tilbage i ´17 med et tilsvarende dyr - se linket HER

Jeg tør ikke kaste mig ud i nogen øvelser.

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(195)
#3 Svar postet d. 30-06-20 kl. 23:40. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Hej Morten,

Stig burde have flag for at have genfundet den tråd. Jeg husker den også godt, men ville næppe have kunnet grave den frem igen!

Konklusionen dengang blev, at for at bestemme dyret (som lignede dit aktuelle på en prik) måtte der belæg til, som kunne sendes til Arne Fjellberg! Og den holder jo nok stadig.

Morten, nu jeg er her - billeforum er ved at være en sløj affære. Siden slutningen af maj har jeg spurgt om 6 eller 7 biller i Forum, og ikke een af mine tråde er blevet besvaret med så meget som en kommentar. Idag har jeg så igen sendt et spørgsmål, og jeg er voldsomt ivrig efter en eller anden form for respons på det. Du er så billeklog, kunne man måske indsmigre sig lidt hos dig i dagens anledning? Tråden fra idag er her - se linket HER.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#4 Svar postet d. 01-07-20 kl. 09:14. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Mange tak, Stig og Elisabeth....Stærkt opklaret! Jeg har gennemlæst den gamle tråd og da mit ufejlbarlige øjemål (-: siger at dyret ikke har været meget over 1 mm, vil jeg title billedet cf. Caprainea marginata. Jeg vil dog undlade at rapportere, da mit belæg hoppede væk.

Jeg ser gerne på trådene, Elisabeth, men der mange biller jeg ikke kan svare på. Der er meget dygtigere folk end mig herinde, men tak for roserne.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator