Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Snegle og andre bløddyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Annemarie Allesø Rasmussen
Gæt en (Læst 288 gange) Postet d. 30-06-20 kl. 13:28
Næste spørgsmål, i gæt en sær snegl og igen er jeg da helt på dybt vand, dem her har jeg heller aldrig set før.

Fundet feb 17, på Aalborg Havn, under reperations arbejde, så noget bolværk lå på selve kajen, hvorpå disse sad

Gæt en (Næste spørgsmål, i gæt en sær snegl og igen er jeg da helt på dybt vand, dem her har jeg heller aldr)
Annemarie Allesø Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 582)
Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday

Svaraktivitet:

(102)
#1 Svar postet d. 30-06-20 kl. 16:45. Emne: Gæt en
Hei!

Dette tror jeg ikke er en snegl, men en art av søpung. Dyrene er imidlertid svært nedbrutt, så jeg tror ikke noen vil våge seg på en artsbestemmelse. En art som ofte opptrer i mengder på slike gjenstander, som også får den gulorange farven på land, er Almindelig Søpung, Ciona intestinalis, men som sagt: Dyrene er alt for forråtnet til å kunne identifiseres.

Mvh Benedikte.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#2 Kommentar postet d. 30-06-20 kl. 20:13. Emne: Gæt en
Jeg er enig med Benedikte i, at de orange er Almindelig søpung, Sådan ser de ud efter et par dage oppe på land, når vandet er løbet af dem.

Den rynkede er den invasive Østasiatisk søpung, Styela clava. Den blev første gang fundet i Limfjorden i 1980.

Den er i dag ret almindelig i Frederikshavns området, hvor jeg mest færdes.

Mvh Kresten

Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday
#3 Kommentar postet d. 30-06-20 kl. 23:16. Emne: Gæt en
Godt spottet, Kresten, jeg la ikke merke til Styela’en.

Besvar | Kommentér

Annemarie Allesø Rasmussen
#4 Kommentar postet d. 05-07-20 kl. 12:32. Emne: Gæt en
Det var ikke bogstaveligt, bare en måde at sige ting på, med en underlig snegl menes noget meget mærkeligt, altså i Danmark, mennesker kan også kaldes for en "underlig snegl" så er man bare lidt sær(weird)

Men tak for svarene til jer alle

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator