Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampedyr og slimsvampe -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rune Larsen
Måske svampedyr fra Holmegårds mose (Læst 906 gange) Postet d. 03-07-20 kl. 22:07
Den 3/7-2020

Er det et svampedyr?

Mvh Rune

Måske svampedyr fra Holmegårds mose (Den 3/7-2020

Er det et svampedyr?

Mvh Rune)
Rune Larsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (798 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(336)
#1 Svar postet d. 04-07-20 kl. 17:41. Emne: Måske svampedyr fra Holmegårds mose
Jeg synes ikke, at det ligner, men har intet bud.

Ole

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(29)
#2 Svar postet d. 04-07-20 kl. 19:02. Emne: Måske svampedyr fra Holmegårds mose
Enig med Ole, det ligner ikke.

Tænker måske noget i retning af Skyfald og dog....??

- se linket HER

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 Kommentar postet d. 04-07-20 kl. 20:57. Emne: Måske svampedyr fra Holmegårds mose
Det synes jeg heller ikke.

Ole

Besvar | Kommentér

Rune Larsen
#4 Kommentar postet d. 04-07-20 kl. 21:11. Emne: Måske svampedyr fra Holmegårds mose
Tak fordi I prøver!

Jeg kan tilføje at der var mange af den slags svamp/svampedyr/slimslatter, eller hvad vi skal kalde det, sådan fordelt med ca. en meters afstand i mosen.

Jeg kan supplere med nogle flere foto eventuelt, når jeg kommer i mosen igen.

Mvh Rune

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#5 Kommentar postet d. 05-07-20 kl. 09:39. Emne: Måske svampedyr fra Holmegårds mose
Prøv evt. at skære en igennem.

Ole

Besvar | Kommentér

Rune Larsen
#6 Kommentar postet d. 07-07-20 kl. 23:56. Emne: Måske svampedyr fra Holmegårds mose
Ved gennemskæring ses ikke meget struktur, måske sådan lidt "kødagtigt", ligesom noget fedt flæsk, men overfladen er ikke slimet eller fedtet. Snarere ligesom noget meget blødt vingummi.

Mvh Rune

Måske svampedyr fra Holmegårds mose (Ved gennemskæring ses ikke meget struktur, måske sådan lidt "kødagtigt", ligesom noget fedt flæsk, m)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Rune Larsen
#7 Kommentar postet d. 07-07-20 kl. 23:59. Emne: Måske svampedyr fra Holmegårds mose
Overfladen er ikke nem at fotografere og kønt er det ikke

Mvh Rune

Måske svampedyr fra Holmegårds mose (Overfladen er ikke nem at fotografere og kønt er det ikke ;-)

Mvh Rune)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 535)
Besvar | Kommentér

Rune Larsen
#8 Kommentar postet d. 08-07-20 kl. 00:14. Emne: Måske svampedyr fra Holmegårds mose
De er fundet i en del af mosen, hvor mose-pors dominerer, men der vokser også Kødfarvet gøgeurt og Sump-hullæbe tæt på fundstedet. Der kommer en del kalk ned fra skoven via kilder. Måske indikerer det Skyfald?

Mvh rune

Besvar | Kommentér

Rune Larsen
#9 Kommentar postet d. 27-09-20 kl. 20:39. Emne: Måske svampedyr fra Holmegårds mose
Jeg har efterfølgende opbevaret "svampen" i en beholder med vand og der er groet underlige grønne "planter" på "svampen" - nogen bud på hvad det er?

Mvh Rune

Måske svampedyr fra Holmegårds mose (Jeg har efterfølgende opbevaret "svampen" i en beholder med vand og der er groet underlige grønne "p)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 599)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator