Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Elstrøm
Opskyllet hval? (Læst 386 gange) Postet d. 08-07-20 kl. 22:06
Hej alle

Jeg faldt over dette opskyllede dyr på min løbetur her til aften. Den er selvfølgelig lidt oppustet og gammel, den virkede for stor til at være et marsvin, og jeg kunne heller ikke få rygfinnen til at passe. Nu siger jeg større end et marsvin, men uden at have ligget ved siden af den, vil jeg skyde den til at være 2-2,5m. Der er et par billeder, som muligvis kan hjælpe med bestemmelsen. Den er skyllet op mellem Slettestrand og Svinkløv.

Håber nogen kan være behjælpelig med at stille min nysgerrighed.

Vh Ole

Opskyllet hval? (Hej alle
Jeg faldt over dette opskyllede dyr på min løbetur her til aften. Den er selvfølgelig lidt)
Ole Elstrøm har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole Elstrøm
#1 Kommentar postet d. 08-07-20 kl. 22:09. Emne: Opskyllet hval?
Billede af rygfinnen og et par str 43

Opskyllet hval? (Billede af rygfinnen og et par str 43)
Ole Elstrøm har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Thomas Nielsen

Svaraktivitet:

(3)
#2 Svar postet d. 08-07-20 kl. 23:06. Emne: Opskyllet hval?
Medmindre, du har meget små fødder, så er det i hvert fald ikke et marsvin. Rygfinnen er også mere trekantet på marsvinet. Et øresvin eller en anden delfin er nok et godt bud med den bagudrettede, tilspidsede rygfinne. Måske vil Esbjerg Fiskerimuseum gerne vide mere, og de kan give dig præcist svar, hvis ikke du hører noget herinde. Mvh Thomas

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole Elstrøm
#3 Kommentar postet d. 10-07-20 kl. 00:00. Emne: Opskyllet hval?
Tak for tippet. Jeg fik den bestemt til en "Hvidnæse".

Besvar | Kommentér

Ole Elstrøm
#4 Kommentar postet d. 10-07-20 kl. 00:01. Emne: Opskyllet hval?
Tak for tippet. Jeg fik den bestemt til en "Hvidnæse".

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator