Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Louise Pedersen
Hvad har jeg fundet? (Læst 240 gange) Postet d. 09-07-20 kl. 07:52
Hej.

Jeg fandt i forgårs denne, ved en gåtur på stranden bag sygehuset i Nykøbing M. Jeg tog den med, fordi jeg troede det var et søpindsvin... på cykelturen hjem, må den have fået et slag, for den havde delt sig i to da jeg kom hjem. Men se nu, som den så ud indeni... altså nu er jeg lidt i tvivl om, hvad det er jeg har fundet. Nogen der kan hjælpe?

Hvad har jeg fundet? (Hej. 
Jeg fandt i forgårs denne, ved en gåtur på stranden bag sygehuset i Nykøbing M. Jeg tog den m)
Anne Louise Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 599)
Besvar | Kommentér

Anne Louise Pedersen
#1 Kommentar postet d. 09-07-20 kl. 07:53. Emne: Hvad har jeg fundet?
Foto 2

Hvad har jeg fundet? (Foto 2)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Anne Louise Pedersen
#2 Kommentar postet d. 09-07-20 kl. 07:53. Emne: Hvad har jeg fundet?
Foto 3

Hvad har jeg fundet? (Foto 3)
Besvar | Kommentér

Peder Brøgger

Svaraktivitet:

(14)
#3 Svar postet d. 09-07-20 kl. 20:55. Emne: Hvad har jeg fundet?
Det ser spændende ud, Anne Louise. Toppen i foto 1 er et søpindsvin, mens bunden (= toppen i foto 2) bare er resterende flint fra forsteningsperioden.

Det flotte uregelmæssige cellemønster i mellemrummet har jeg ingen forklaring på. Håber der er andre, som har.

Vh Peder

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peder Brøgger

Svaraktivitet:

(14)
#4 Svar postet d. 09-07-20 kl. 20:55. Emne: Hvad har jeg fundet?
Det ser spændende ud, Anne Louise. Toppen i foto 1 er et søpindsvin, mens bunden (= toppen i foto 2) bare er resterende flint fra forsteningsperioden.

Det flotte uregelmæssige cellemønster i mellemrummet har jeg ingen forklaring på. Håber der er andre, som har.

Vh Peder

Besvar | Kommentér

Anne Louise Pedersen
#5 Kommentar postet d. 09-07-20 kl. 21:02. Emne: Hvad har jeg fundet?
Tak for svar Peder.. ja, vi må håbe andre melder sig på banen... kunne være meget sjovt at vide.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator