Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. juli 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Erik Bjerre
Gøgeurt ved Store Hundevængsfald (Læst 221 gange) Postet d. 10-07-20 kl. 23:36
Hej.

Kan nogen bestemme denne gøgeurt fundet ved Nordre Hundevængs Klint ved Møns Klint 7-7-2020?

Jeg kan ikke helt få den til at stemme med de forskellige gøgeurter med plettede blade og som kunne tænkes at blomstre i juli måned.

M.v.h. Poul Erik Bjerre.

Gøgeurt ved Store Hundevængsfald (Hej.

Kan nogen bestemme denne gøgeurt fundet ved Nordre Hundevængs Klint ved Møns Klint 7-7-2020?)
Foto: Gøgeurt
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(3357)
#1 Svar postet d. 10-07-20 kl. 23:52. Emne: Gøgeurt ved Store Hundevængsfald
jeg skal vist ha´ nye briller, men Merian kan jeg klare

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(4184)
#2 Svar postet d. 11-07-20 kl. 08:18. Emne: Gøgeurt ved Store Hundevængsfald
....men, medens Henriques er ved optiker, kunne et forsigtigt bud blive Skov-Gøgeurt ...ganske forsigtigt ved at skue nederste blad

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(3357)
#3 Svar postet d. 11-07-20 kl. 11:37. Emne: Gøgeurt ved Store Hundevængsfald
ved ikke, om jeg holder med Per, da jeg stadig ikke kan se blomsten - fænologisk passer det måske bedre på Plettet Gøgeurt ...

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Poul Erik Bjerre
#4 Kommentar postet d. 11-07-20 kl. 13:58. Emne: Gøgeurt ved Store Hundevængsfald
Hej igen.

Tak for jeres svar.

Jeg kan godt se, at jeg burde have taget et nærbillede af blomsterne.

Men jeg har faktisk et billede mere, som umiddelbart giver et dårligere udsnit, men det er til gengæld skarpere.

Jeg mener, at jeg (næsten) kan se, at blomsterne passer bedst på tegningen af Skov-Gøgeurt i DNNF m.h.t. stor midterflig og pletter på underlæben.

M.v.h. Poul Erik.

Gøgeurt ved Store Hundevængsfald (Hej igen.
Tak for jeres svar.
Jeg kan godt se, at jeg burde have taget et nærbillede af blomsterne)
Foto: Gøgeurt (2)
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(3357)
#5 Svar postet d. 11-07-20 kl. 20:14. Emne: Gøgeurt ved Store Hundevængsfald
hej Poul Erik

det er nok sværere at bestemme arter af Dactylorhiza "uden" blomster end at forstå reglerne for Europa Playoff i Superligaen

Skov-Gøgeurt er kendt fra Nordre Hundevængs Klint, men der er også 2 nye fund af Plettet Gøgeurt på Møns Klint - så for mig må den blive på Dactylorhiza sp. (evt. D. maculata "s.lat.")

du må på den igen!

mvh., Henrik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator