Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anita Thomhave Simonsen
også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland. (Læst 158 gange) Postet d. 11-07-20 kl. 17:32
Jeg fandt denne plante ret tæt på strandbredden....d. 1-7 2020 ved lokaliteten Strandplantage v. Rugård nordstrand....

Jeg synes den ligner Spyd-Mælde....og mit bud bygger på den måde, den forgrener sig fra stænglen på....og at stænglen var opret-nedliggende....og bladenes form og mønster...

men den var ikke i blomst....

og min erfaring med Mælde, hvis det er en Mælde, er begrænset til, at jeg synes jeg har set den før på stranden.....

Så ikke så meget at gå ud fra......kan den på foreliggende billeder bestemmes, eller skal der andet til...?

Jeg vedlægger 5 billeder...

Mange venlige hilsener Anita

også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland. (Jeg fandt denne plante ret tæt på strandbredden....d. 1-7 2020 ved lokaliteten Strandplantage v. Rug)
Foto: Anita Thomhave Simonsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#1 Kommentar postet d. 11-07-20 kl. 17:34. Emne: også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland.
billede 2...

også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland. (billede 2...)
Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#2 Kommentar postet d. 11-07-20 kl. 17:36. Emne: også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland.
billede 3...udsnit af foregående billede...jeg ved ikke om de to mindre blade har noget at sige...?

også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland. (billede 3...udsnit af foregående billede...jeg ved ikke om de to mindre blade har noget at sige...?)
Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#3 Kommentar postet d. 11-07-20 kl. 17:38. Emne: også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland.
billede 4...blad set ovenfra..

også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland. (billede 4...blad set ovenfra..)
Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#4 Kommentar postet d. 11-07-20 kl. 17:40. Emne: også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland.
billede 5...sidste....den nederste del af planten...

også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland. (billede 5...sidste....den nederste del af planten...)
Besvar | Kommentér

Carlos Hernandez Garrido

Svaraktivitet:

(124)
#5 Svar postet d. 11-07-20 kl. 18:50. Emne: også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland.
Det ligner Tykbladet Mælde, men der skal veludviklede forblade til sikker bestemmelse. Så det må vente til efteråret.

mvh. Carlos

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#6 Kommentar postet d. 11-07-20 kl. 20:32. Emne: også om Spyd-Mælde ? Strandplantage v. Rugård nordstrand, Djursland.
Rigtig mange tak Carlos....det lyder spændende...så om jeg kan finde den igen ?....men tak for dine forklaringer....jeg kigger efter den til den tid....kan se på billederne inde i felthåndbogen, hvad jeg skal kigge efter...spændende planter de Mælder, som jeg jo overhovedet ikke kender....kan jo være heldig....ville også være glad for at møde en Spyd-Mælde...så nu ved jeg mere om hvad der skal kigges efter...tak for det...

hav en fortsat god aften...

Venlige tanker fra

Anita

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator