Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren G. Nielsen
Baltisk sildemåge? (Læst 337 gange) Postet d. 11-07-20 kl. 23:48
Hanstholm Havn d.d.

Er dette baltisk sildemåge (fuscus)?

Jeg ser den som sort og uden kontrast mlm. ryg/vingespids, gule ben, meget lidt hvidt på vingespidser og hmmm relativt lange vinger. Jeg er absolut ikke stærk i måger.

Obs´ede den en rum tid, og den forekom sort uanset vinket - også sammenlignet med nærtstående svartbag.

Gerne mere uddybende svar end ja/nej , så jeg kan lære noget.

Pft og vh

Søren

Baltisk sildemåge? (Hanstholm Havn d.d.
Er dette baltisk sildemåge (fuscus)?
Jeg ser den som sort og uden kontrast mlm)
Søren G. Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 572)
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#1 Svar postet d. 12-07-20 kl. 12:49. Emne: Baltisk sildemåge?
Ja, - i stedet for at forklare, så kan er det bedre, du selv går ind på denne side - se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen

Svaraktivitet:

(1062)
#2 Svar postet d. 12-07-20 kl. 21:38. Emne: Baltisk sildemåge?
Det er altid giftigt at prøve ud fra et enkelt billede. Det man ser af undersiden på svingfjerene er jo egentlig en ret stor hvid plet på svingfjerene. Jeg vil ikke afvise Baltisk, og den lavbenede statur taler for, men ryggen måtte gerne være mere dybsort, i stedet for den glinsende type sort man ser her. Et godt eksempel på de subtile forskelle ses her: - se linket HER Alt i alt ville jeg lade din fugl gå ubestemt, men bliv endelig ved...

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#3 Kommentar postet d. 12-07-20 kl. 21:59. Emne: Baltisk sildemåge?
Hej Niels og Jan

Tak for svar. Jeg lader lige tråden hænge i håb om flere input.

Jeg forsøger (er i meget tyndt net-område) at lægge yderligere et par fotos op. Det skal nævnes, at jeg ikke er sikker på, at det er samme fugl - der er et par timer mellem første og de to kommende fotos.

Baltisk sildemåge? (Hej Niels og Jan
Tak for svar. Jeg lader lige tråden hænge i håb om flere input.
Jeg forsøger (er )
Foto: Sildemåge mlm svartbag (måske ikke samme fugl)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 349)
Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#4 Kommentar postet d. 12-07-20 kl. 22:03. Emne: Baltisk sildemåge?
og her foto 3, som er samme fugl, som på foto 2. (hovedet ses helt nede ved grunden)

Baltisk sildemåge? (og her foto 3, som er samme fugl, som på foto 2. (hovedet ses helt nede ved grunden))
Foto: Samme Sildem som foto 2 - ikke sikkert som foto1
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#5 Svar postet d. 12-07-20 kl. 22:40. Emne: Baltisk sildemåge?
Jeg er ret sikker på, at det er fuscus - det, som Jan hénviser til med den forholdsvis store hvide plet på undersiden af håndsvingfjerne, ses også her: - se linket HER . Jeg tror, det er en 4K.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#6 Kommentar postet d. 12-07-20 kl. 23:04. Emne: Baltisk sildemåge?
Tak igen, Niels, for indsatsen.

Mht den hvide plet, ja, jeg mener selv at have fundet eks ved "Google-research" . Mht det "blanke", som du nævner, Jan, opfattede jeg ikke fuglen som blank - foto er taget i direkte solskin, hvilket måske kan påvirke udtryk; måske jeg bare ikke helt forstår nuancerne i dette.

På stedet var jeg umiddelbart så sikker, at jeg registrerede den i DOF-basen, men da den så fremstod som ikke så almindelig, tænkte jeg, at jeg hellere måtte slette igen og få undersøgt lidt mere først; derfor bl.a. denne tråd.

Nu vil jeg lægge den ind i DOF-basen og se, om det afstedkommer kommentarer den vej.

Jeg tillader mig stadig at lade tråden stå åben, trods jeres velovervejede svar.

Vh Søren

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator