Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

John Strange Petersen
Blomsterbuk – Grækenland (Læst 143 gange) Postet d. 13-07-20 kl. 10:55
Jeg har lige været i det nordlige Grækenland – nær Lake Kerkini – og så mange af disse smukke kræ.

id af kræet ville være dejligt og – hvis det er muligt – en god hjemmeside til bestemmelse af græske insekter.

På forhånd tak

John

Blomsterbuk – Grækenland (Jeg har lige været i det nordlige Grækenland – nær Lake Kerkini – og så mange af disse smukke kræ.
)
Foto: John Strange Petersen
Besvar | Kommentér

Jørn Misser

Svaraktivitet:

(37)
#1 Svar postet d. 13-07-20 kl. 11:02. Emne: Blomsterbuk – Grækenland
Hej John

Det er hjerteplettet blomsterbuk, Stictoleptura cordigera.

Venlig hilsen

Jørn Misser

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

John Strange Petersen
#2 Kommentar postet d. 13-07-20 kl. 11:24. Emne: Blomsterbuk – Grækenland
Tak, selvfølgelig er det den. Min hukommelse er vist ikke, hvad den har været. Jeg har da billeder af sådan et kræ fra Rødby Havn taget i 2018.

Besvar | Kommentér

Jørn Misser
#3 Kommentar postet d. 13-07-20 kl. 11:40. Emne: Blomsterbuk – Grækenland
Og den du har fundet i det nordlige Grækenland er samme underart som den i Rødby. På Kreta er det en anden underart hvor den sorte hjerteplet ser anderledes ud.

VH

Jørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator