Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Artsoprettelse og -redigering -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Knud N. Flensted
Rødfrugtet Surbær (Læst 253 gange) Postet d. 16-07-20 kl. 09:57
Rødfrugtet Surbær bør foretrækkes som det danske navn for Aronia arbutifolia, jf. Den Nye Nordiske Flora. Især fordi frugterne er røde. Det p.t. anførte navn (Brunfrugtet Surbær er vel nærmere et planteskolenavn, hvor det ofte er hybriden Aronia x prunifolia, der sælges. Den kaldes visse steder for Blommebladet Surbær, der evt. kan anføres som synonym til Hybrid-Surbær. Hybriden er i øvrigt langt den hyppigste, som forvildet i Danmark (som jeg oplever det).

Tak

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(1548)
#1 Svar postet d. 06-08-20 kl. 19:36. Emne: Rødfrugtet Surbær
Jeg havde ikke glemt den eller andet, men ville gerne se, hvad der står i den nye bog. Den fik jeg i dag. Der står ikke meget, men jeg har rettet, som du har ønsket.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator