Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni Lene Nielsen
Hvilken fugl har fået hvilket bytte? (Læst 266 gange) Postet d. 18-07-20 kl. 12:33
Der var et forfærdeligt spektakel med skrigende måger, der forsøgte at drive en stor fugl væk fra toppen af et højt birketræ. De dykkede ned over den igen og igen, men den holdt stand. I kikkert kunne jeg se, at den ikke var ensfarvet, men jeg havde ikke mulighed for at få fotos andet end med makrolinse, så de er meget uskarpe og små. Men jeg fik tre, da mågerne opgav og den endelig forlod træet. Den blev forfulgt af nogle alliker, tror jeg. Den havde at bytte i fangerne, så er der nogen, som kan afgøre, hvad det er for en?

Odense, 10-07-20

Udsigt fra min lejlighed

Venlig hilsen Anni

Hvilken fugl har fået hvilket bytte? (Der var et forfærdeligt spektakel med skrigende måger, der forsøgte at drive en stor fugl væk fra to)
Foto: Anni Lene Nielsen
Klik på billedet for original størrelse (827 x 700)
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 Kommentar postet d. 18-07-20 kl. 12:34. Emne: Hvilken fugl har fået hvilket bytte?
Med byttet hængende i fangerne. Det ligner fugleben

Hvilken fugl har fået hvilket bytte? (Med byttet hængende i fangerne. Det ligner fugleben)
Klik på billedet for original størrelse (878 x 700)
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 Kommentar postet d. 18-07-20 kl. 12:35. Emne: Hvilken fugl har fået hvilket bytte?
Forfulgt

Hvilken fugl har fået hvilket bytte? (Forfulgt)
Klik på billedet for original størrelse (1030 x 700)
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 Kommentar postet d. 18-07-20 kl. 12:36. Emne: Hvilken fugl har fået hvilket bytte?
nærpå

Hvilken fugl har fået hvilket bytte? (nærpå)
Klik på billedet for original størrelse (798 x 700)
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#4 Kommentar postet d. 18-07-20 kl. 12:37. Emne: Hvilken fugl har fået hvilket bytte?
Billederne er værre end jeg først troede. Men måske kan I alligevel se noget, der kan afgøre den

Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(525)
#5 Svar postet d. 18-07-20 kl. 14:32. Emne: Hvilken fugl har fået hvilket bytte?
...jo fuglen er en musvåge. Det kan man godt se udfra dine billeder. Men byttet kan man vist kun gætte i blinde på

Mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#6 Kommentar postet d. 18-07-20 kl. 14:34. Emne: Hvilken fugl har fået hvilket bytte?
Hej Ole

Tak, det var også vigtigst at få fuglen navngivet

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator