Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Christian B. N.
Hvilket fossil? (Læst 321 gange) Postet d. 19-07-20 kl. 15:45
Hej, min søn fandt denne forstening i Spanien og vi er i tvivl om hvad det er. Jeg tænker enten en sølilje eller en koral. Han mener et spansk vættelys ;) Hvad tænker I?

Synes det er atypisk at ‘roden’ sidder ude i siden fremfor i midten.

Mvh. Christian

Hvilket fossil? (Hej, min søn fandt denne forstening i Spanien og vi er i tvivl om hvad det er. Jeg tænker enten en s)
Foto: Fossil fra Spanien
Besvar | Kommentér

Henrik Lauritsen

Svaraktivitet:

(1)
#1 Svar postet d. 20-07-20 kl. 10:23. Emne: Hvilket fossil?
Hej Christian

Jeg tror bestemt det er et vættelys (altså en forstenet blæksprutte) i har fundet. Det lille rør man ofte kan se, kan både sidde i midten eller ude i siden afhængigt af hvilken art af blæksprutte det drejer sig om. Jeg har tilføjet et billede hvor du kan se "loben" ikke sidder centralt.

Hvis du vil vide mere kan du f.eks søge på "Belemnit" eller "Orthoceras"

Venlig Hilsen

Henrik

Hvilket fossil? (Hej Christian

Jeg tror bestemt det er et vættelys (altså en forstenet blæksprutte) i har fundet. )
Henrik Lauritsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Christian B. N.
#2 Kommentar postet d. 20-07-20 kl. 16:51. Emne: Hvilket fossil?
Fantastisk! Tusind tak for hurtigt svar Det sætter jeg stor pris på.

Mindre eksotisk end jeg troede men trods alt indtager den nu 1ste pladsen på hjemmets samling af orthoceratitter - som den markant størst.

Mvh. Christian

PS: Min søn var også enormt tilfreds med at han havde ret!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator